В Китай клиентите могат да получат онлайн покупките си на следващия ден, а понякога дори и още на същия. Скоростта на експресните доставки в страната е за завиждане. Благодарение на бързото развитие на електронната търговия през изминалото десетилетие, Китай постепенно изгражда ефективна и удобна логистична система, предава Радио "Китай".
На първо място индустрията за експресни доставки в страната става все по-зряла. Статистиките сочат, че през 2018 г. обемът на експресните доставки е надвишил този на общия обем в САЩ, Япония и Европа заедно, като се нарежда на първо място за пет поредни години.
Второ, бързото развитие на трансграничната електронна търговия с Китай кара местните компании за експресни доставки да обърнат поглед към чужбина. Според статистиките, през 2014 г. транзакциите от трансгранична електронна търговия в Китай са достигнали 4,2 трилиона юана, докато през 2018 г. са се увеличил на 9 трилиона юана, което е ръст от 114%. През 2018 г. трансграничните експресни доставки от Китай са били 1,11 милиарда пакета, което е с 34% повече на годишна база.
Освен това Китай продължава да пуска политики, които насърчават излизането на експресните доставки в чужбина. Държавното управление на пощите създаде авиационни канали в 13-те града, където се намират пилотните зони за трансгранична електронна търговия, сред които Ханджоу, Джънджоу и Шанхай. Те си сътрудничат с гражданската авиация и митническите служби за улесняване на процедурите по освобождаване, за да се ускори времето на доставка.
Въпреки това системата за експресни доставки в Китай е изправена пред редица предизвикателства. От една страна в международния експресен бизнес доминират международни гиганти като FedEx, UPS и DHL. От друга, китайските компании за експресни доставки са изправени пред оперативни трудности, а разходите за труд в чужбина са сравнително по-високи. В същото време някои от чуждестранните клиенти живеят в сравнително отдалечени райони. Затова един от основните проблеми е как да се намали цената за доставката.
Китайските компании за експресни доставки трябва да се възползват от своите силни страни и да си сътрудничат с компаниите за трансгранична електронна търговия и производителите, за да стъпят уверено на международния пазар.