Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова инспектира днес старта на работата в участъка от Видин до п. в. „Макреш“ край гр. Димово, който е част от проекта за модернизация на пътя Видин – Ботевград.
В строителството на близо 30-километровата отсечка от Видин до п. в. „Макреш“ ще се инвестират 357,6 млн. лв. Изпълнителят – дружеството „СЕВЕРОЗАПАД ЛОТ 1“ ДЗЗД, трябва да завърши планираните дейности в срок от 30 месеца. Строителният надзор на стойност близо 3,6 млн. лв. ще се изпълнява от ДЗЗД „БОНОНИЯ КОНСУЛТ“ 2020, а авторският – от ДЗЗД „ВИА ПЛАН-БУРДА“.
Трасето на пътя ще следва съществуващия обходен път на Видин, който ще бъде реконструиран и разширен – ще бъде с две ленти за движение в посока, зелена ивица и банкети. След това ще преминава по нов терен. Новият участък ще бъде с магистрален габарит – с две ленти за движение в посока, аварийна лента, разделителна ивица, водещи ивици и банкети.
Връзката със съществуващите пътища и населените места в региона ще се осъществява чрез пътни възли. Ще бъдат изградени подлези, надлези, 2 моста над реките Делийска и Войнишка, 3 виадукта, селскостопански подлези и надлези, площадка за отдих с електричество, водоснабдяване и пречиствателно съоръжение. Предвидена е реконструкция на електропроводи, водопроводна и канализационна мрежа, телефонни и оптични кабели и ландшафтно оформяне.
Отсечката Видин – п.в. „Макреш“ е първата от трасето Видин – Ружинци с обща дължина 54,3 км, по която стартира реално изпълнение. За другите два участъка – от п. в. „Макреш“ до с. Бела и от него до с. Ружинци, текат обществените поръчки за строителство и строителен надзор.
Министърът провери и изграждането на пътя от Ботевград до Мездра в участъка от Мездра до с. Люти дол, който е 13,4 км. Стойността на договора с изпълнителя ДЗЗД МБ ЛОТ 2-2019 е близо 267 млн. лв.
Бъдещото скоростно трасе ще има две самостоятелни платна c по две ленти за движение и средна разделителна ивица. На съществуващите три моста по трасето ще бъде построено по още едно платно. Ще се изградят и два нови.
За връзка с гр. Мездра ще има пътен възел. На 500 м от него ще има отклонение за градския стадион. Още два пътни възела – „Дърманци“ и „Ребърково“, ще осигуряват връзка с околните села в региона.
Планиран е ремонт на двата съществуващи надлеза за преминаване над ж. п. линията – този, който се намира на около 100 м преди бъдещата пътната връзка за Мездра, и другият – в района на пътната връзка.
Пътят ще обхожда с. Люти дол по нов терен, в който е предвидено изграждането на два тунела – с дължина 490 м и 340 м.
Започна поетапното изпълнение и на Лот 1 от пътя Мездра – Ботевград. В изграждането на участъка с дължина 19,3 км ще се инвестират близо 160 млн. лв. Той започва на 2 км след с. Люти дол и е до съществуващия четирилентов участък при Ботевград. Изпълнител на строителството е Обединение „ГЕОПЪТ ЛОТ 1“.
Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо. По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Новачене и Скравена.
При пътния възел „Люти дол“ ще бъде изградена и нова връзка между бъдещото трасе и съществуващия път за обслужване на селата Люти дол и Типченица. Ще бъдат построени още три пътни възела - „Скравена“, „Ботевград“ и в близост до с. Новачене, който ще бъде на две нива.
Съществуващите мостове над реките Малата река и Новаченска ще бъдат рехабилитирани и разширени. Ще бъдат построени и 3 нови съоръжения – над реките Малата река, Рударка и Бебреш. Ще има и площадки за отдих.