Сериозен спад в продажбата на нови дизелови леки коли отчита АСЕА (Асоциацията на автомобилните производителите в Европа). С 19 процента е намаляло търсеното на нафтови возила в България за първите девет месеца на годината спрямо 2018-а. В Европейския съюз сривът от началото на годината е по-малък - 16,4 процента.
От юли до септември 2019 г. броят на дизеловите автомобили, регистрирани в целия ЕС, е намалял с 14,1% до 1 милион бройки. В резултат, на което пазарният дял на дизела пада под 30%. Четири от петте най-големи пазари в ЕС отбелязват двуцифрен спад, като продажбите на дизели в Испания са спаднали с 34,7%, италианското търсене се свива с 24,5%, продажбите във Великобритания намаляват с 20,8%, а френското търсене намалява с 12,6%. Германия обаче регистрира увеличение от 4,7% през последното тримесечие.
Бензиновите нови возила в България за първите 9 месеца на тази година са 15 975 спрямо 14 647 за същия период на 2018-а или 9,1% отгоре. Ако се погледне третата четвърт на годината у нас бензиновите коли са с ръст 3,7 процента или 4725 бройки спрямо 4555 през същия период за миналата година. Интересен е фактът, че в Германия има намаления на търсенето през първите 9 месеца на бензинови возила с 3,1 процента, като за целия ЕС увеличението е с 3,4%. Продажбите на бензинови автомобили се възползват от този спад на търсенето на дизели, увеличавайки се с 6,1% (или 121 216 бройки) през третото тримесечие на 2019 г.
В България до началото на октомври са продадени едва 220 чисто електрически превозни средства, като зад нас са само Литва (120), Естония (82) и Латвия (71). Въпреки скромния пазар у нас има ръст от 65,4 процента спрямо същия период на 2018-а или 133 бройки. Най-много коли на ток от страните в ЕС са пласирани в Германия - 74 542 бройки или увеличение с 48,4 процента. Иначе в Европа номер 1 по продажби на електрически автомобили е Норвегия с 61 547 бройки (+18,3%).
В България продажбите на плъгин хибридите са едва 39 до началото на октомври, а при класическите хибриди са 1370 (+24,2%).
Други превозни средства с алтернативно задвижване (APV), работещи на етанол (E85), течен газ (пропан-бутан) и природен газ (NGV) - също отбелязват силни резултати, като в ЕС регистрациите се увеличават с 36% през третото тримесечие на годината. За първите 9 месеца увеличението не е толкова голямо - 7,5 процента.
По този показател, продажби на нови автомобили с фабрично монтирани газови и метанови уредби, България е абсолютен рекордьор в Европа. Увеличениeто до началото на октомври спрямо първите девет месеца на миналата година е 643 процента! У нас са пласирани 1800 коли с алтернативно задвижване спрямо 242 през 2018-а.