Разходите за бързооборотни потребителски стоки в Китай непрекъснато нарастват на фона на намаляващия икономически натиск през първите три тримесечия на тази година, като вносът представлява 18% от всички продажби на бързооборотни стоки, се казва в съвместен доклад на Bain & Company и Kantar Worldpanel. Това съобщи Радио "Китай".
Общите продажби на бързооборотни стоки са се увеличили съответно с 2,7%, 6,9% и 5,7% през първите три тримесечия, поддържайки същите темпове като 2018 г. За същия период вносът е нараснал с 10%, което е близо два пъти повече от темповете на общия растеж на бързооборотните стоки. В много категории вносът изпреварва осазаемо средния ръст в съответната категория, като например вносните газирани безалкохолни напитки са нараснали близо четири пъти по-бързо от средното за категорията, а пастата за зъби – три пъти над средното за този продукт.
„Потребителите имат трайно желание за вносни продукти. Това важи особено за онези категории, при които китайските потребители смятат, че чуждестранните стоки са с по-високо качество от местните, като например козметика и парфюми, вино, млако на прах", казва Бруно Лан, партньор в Bain & Company и един от авторите на доклада.
Продажбите на американски гримове през 12-те месеца, завършващи през второто тримесечие на 2019 г., нараснаха с 54% спрямо същия период на 2018 г., а тези на пастата за зъби от Холандия са се удвоили за същото време. Ръстът на вноса се ръководи най-вече от онлайн продажбите, които през първата половина на 2019 г. скочиха с 30 процента и представляват 35% от всички онлайн сделки в Китай през това време. „Концентрирайки се върху онлайн продажбите, чуждестранните компании за бързооборотните стоки печелят добри позиции в Китай, без да е необходимо да изграждат сложен логистичен път към пазара", посочва Джейсън Ю, генерален мениджър на Kantar Worldpanel Greater China и съавтор на доклада.
В доклада на двете компании се посочва също, че доходите на потребители в градовете се увеличават, както и стремежът им към по-здравословен живот с по-високо качество.