Европейският консорциум "Еърбъс" (Airbus) се превърна през миналата година в най-големият производител на самолети в света за пръв път от 2011 година насам, след като компанията осъществи по-добри от прогнозите доставки на 863 самолета. По този начин европейският самолетостроител иззе короната от основния си американски конкурент "Боинг" (Boeing), съобщава Ройтерс, цитирайки свои летищни и проследяващи полетите източници.
Подобен обрат беше напълно очакван с оглед на кризата, свързана с принудително приземяване по целия свят на самолетите от модела 737 MAX на "Боинг", която криза вероятно ще продължи и в началото на новата 2020 година. Рекордните данни на европейската самолетостроителна компания подчертават допълнително разстоянието, което "Боинг" трябва да измине, за да възстанови лидерската си пазарна позиция, предава БНР.
Компанията "Еърбъс", която беше принудена от собствените си индустриални проблеми да намали през октомври целите си за доставки през 2019 година с между 2% и 3%, използва допълнителни ресурси до часовете преди новогодишната нощ, за да достигне доставките на 863 самолета за изминалата година в сравнение с ревизираната си цел за 860 реактивни самолета.
Доставките нараснаха със 7,9% спрямо 800-те самолета през 2018 година.
От "Еърбъс" отказаха да коментира данните, цитирани от Ройтерс, тъй като те трябва да бъдат проверени, преди да могат да бъдат финализирани и публикувани.
От своя страна компанията "Боинг" достави 345 самолети главно за полети на дълги разстояния между януари и ноември миналата година, което е по-малко от половината от 704-те самолета, които бяха доставени за същия период на 2018 година, когато все още не съществуваше проблема със серията MAX. За цялата 2018-а "Боинг" беше доставил 806 самолета, запазвайки тогава с малко своята лидерска позиция в света.