Гигантът "Юниливър" (Unilever) обяви в сряда, че прекратява по традиционни и социални медии рекламите за храни и безалкохолни напитки, насочени към деца до 12-годишна възраст. Решението е взето в рамките на план за намаляване на калориите в сладките продукти за деца, съобщи Ройтерс.
Компанията няма да наема знаменитости и инфлуенсъри, работещи с детската аудитория, и ще ограничи използването на анимационни герои в рекламата, предава "Дневник".
Промяната не засяга рекламата на щандовете на Unilever в магазините. Тя ще засегне първо сладоледите, от които на световните пазари по-известни брандове са Max, Paddle Pop и Twister.
Като проява на социална отговорност през последните 5 години от Unilever определиха горни граници за детските сладоледи - 110 калории и 12 грама захар на порция. Първата компания от сектора, започнала подобна програма, е Mars (2006), а през 2016 г. се присъединиха 11 други производителя на сладкарски изделия, сред които Nestle, Hershey's и Jelly Belly Candy Company.
Тогава Световната здравна организация посочи, че 41 милиона деца под 5-годишна възраст страдат от затлъстяване, три четвърти от тях са в Азия и Африка. В групата 5-19 години те са вече 124 млн., а с наднормено тегло - още 213 млн.