"Гугъл" (Google) ще предложи на търговците да използват безплатно услугата му за онлайн пазаруване и така пряко ще се конкурира с "Амазон" (Amazon) в областта на целевата реклама, предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Гигантът в интернет търсенето обяви, че американските търговци биха могли да продават продуктите си безплатно на платформата до края на април и възнамерява да разпространи това предложение до търговците в света до края на годината.
Използването на "Гугъл" пазаруване беше запазено преди това за компаниите, плащащи за популяризиране на стоките си чрез реклами в търсачката.
Потребителите все повече пазаруват онлайн и то не само стоки от първостепенно значение, но и играчки, облекло, апарати. За затруднените компании това е възможност да се свържат отново с клиентите си, но много от тях не могат да си го позволят финансово. Това заяви търговският директор в "Гугъл" Бил Реди в онлайн комюнике.
Затварянето на физическите магазини заради пандемията ускори това решение на "Гугъл".
Компанията възнамерява да си сътрудничи с услугата за онлайн плащания "ПейПал" (PayPal), за да улесни трансакциите на платформата.
"Амазон", лидерът в онлайн търговията, работи с подобен икономически модел и генерира все по-големи приходи от реклама.