За да помогне на местните медии, правителството на канадската провинция Квебек реши да увеличи рекламния си бюджет 3 пъти, като парите ще бъдат вложени изцяло в печатните и електронните издания, пострадали много заради пандемията с К-19, пише изданието “Прес”.
Така за периода от средата на март до края на юни изпълнителната власт в Квебек смята да похарчи около 30 млн. долара. Те ще бъдат предназначени за информационни кампании за коронавируса, така че хем населението да е държано в час с всички мерки около болестта, хем печатните медии, радиостанциите, телевизиите и сайтовете да бъдат финансово подпомогнати.
“През този период на извънредно санитарно положение за нашето правителство е изключително важно населението да бъде добре информирано и да бъде оказана значителна помощ на нашите локални, регионални и национални медии, чиито рекламни приходи спаднаха значително заради коронавируса. Това е помощ, която ние отпуснахме много бързо. В тези времена на пандемия е изключително важно да дадем приоритет на нашите медии, защото те са най-близо до гражданите на Квебек”, заяви министърът на културата и комуникациите Натали Роа.
В същото време техногиганти като “Гугъл” и “Фейсбук” са получили само 1% от рекламния бюджет на правителството на Квебек, което е много по-малко от отделяните в предишни години 12%.