Поръчката е за 267 млн. лв.,
изпълнението – за 3,5 години
13 фирми са кандидати да изградят срещу 267 млн. лв. без ДДС обходния път на Габрово с тунел под връх Шипка. Техните оферти, обединени в 7 предложения, бяха отворени вчера в Агенция “Пътна инфраструктура”.
Сред кандидатите са големи български фирми в пътното строителство, обединени в консорциуми, турски компании и една китайска, които играят самостоятелно.
В “Консорциум ПСВТ” са “Пътни строежи – Велико Търново”, “Хидрострой” и “Пътинженерингстрой-Т”. Чрез обединението “Шипченски проход” играят “Трейс груп холд” и “Алве консулт”. В “Геопът Шипка” участват “Геострой” и “Пътстрой-92”.
Българската фирма “Виа план” е подала оферта в консорциум с турската “Доуш Иншаат Ве Тиджарет”, която изгради метрото от “Надежда” до площад “Света Неделя” в столицата.
Сред изцяло чуждите участници са турската “Дуйгу мюхендислик иншаат туризм дъш тиджарет ве санайи лимитед ширкети”. Фирмата у нас досега се е явявала единствено на търга за жп линията Елин Пелин - Вакарел, който е за половин милиард лева. Друг кандидат от Турция е “Колин иншаат туризм санайи ве тиджарет”, която е напълно непозната в България.
Китайската оферта е на “Чайна комюникейшън кънстракшън къмпани”. Тя участваше в консорциум с “Трейс груп холд” за участък от жп отсечката между Елин Пелин и Костенец.
Проектът за тунел под Шипка се финансира от бъдещата програма “Транспортна свързаност 2021-2027” и трябва да направи бърза връзка между Южна и Северна България.
Според условията на поръчката избраната фирма трябва да изгради 10 километра обходен път на Габрово и тунел, който ще е 3,2 километра. Той ще е с две ленти за движение, две водещи ивици и два тротоара. Проектът предвижда още 4 по-малки тунела по пътя, които ще са дълги по 200-300 метра, плюс много съоръжения.
Изпълнението на проекта е на инженеринг, което означава, че избраната фирма трябва да проектира и изпълни целия обект. Класирането на офертите трябва да е готово до един месец, като след публикуване на решението на АПИ има 14-дневен срок за обжалване. В зависимост от това дали се обжалва, или не, проектът може да започне към края на годината или в средата на 2021 г., когато ще е ясно финансирането по новата оперативна програма.