Бизнес клиентите на "ЕРП Север", дъщерно дружество на "Енерго-Про", са подали декларации за запазване или промяна на заявената мощност за над 30 000 обекта. През декември 2019 г. дружеството започна кампания за актуализиране на данните за предоставена мощност. Дружеството подаде заявление в КЕВР от 1 юли цената за достъп до мрежата за бизнеса да бъде на база предоставената и реално необходима мощност, а не на консумираната електроенергия.
Новият начин на ценообразуване от една страна отразява възможността във всеки един момент клиентите да ползват предоставената им мощност, а от друга – задължението на "ЕРП Север" да я осигурява без оглед на потенциалните искания от други клиенти. Този метод за изчисляване се прилага от редица мрежови оператори в държави на Европейския съюз, както и от другите две електроразпределителни дружества, опериращи у нас. Той носи няколко основни предимства за клиентите – възможност да прецизират мощността според реалните им нужди, да заплащат цена за достъп според реално необходимата им предоставена мощност, да планират заявената мощност и разходите си за нея. Едновременно с това прецизните данни за предоставена мощност подобряват качеството на предоставените услуги и ще позволят оптимално използване на съществуващата мрежа, както и развитието ѝ спрямо нуждите на бизнеса.
След обявяване на извънредно положение в нашата страна, срокът за подаване на декларации за предоставена мощност от небитовите клиенти на ЕРП Север беше удължен до 31 май 2020 година. Компанията е създала специална секция на своя сайт на адрес: https://www.erpsever.bg/bg/promqna-moshtnost. Там клиентите могат да получат отговори на най-важните въпроси, свързани с актуализирането на данните за предоставена мощност, както и да се запознаят с основни акценти по темата в кратък видеоклип и брошура, която синтезира съществената информация относно промяната.