312 компании вече са оттеглили реклами за 56 млрд. долара от онлайн гиганта "Фейсбук". Кампанията за лишаването на социалната мрежа от приходи от реклама е заради неуспешните опити на "Фейсбук" да спре езика на омразата. Изтеглянето на рекламодателите доведе до сериозни загуби в пазарната стойност на компанията, предава NOVA.
Кампанията “#ДаСпремОмразатаЗаПечалба” призовава рекламодателите да прекратят отношенията си с "Фейсбук" за месец юли. А причината - липсата на действия от страна на "Фейсбук"за контрол на публикациите.
Според експерти, най-вероятно от "Фейсбук"не са очаквали подобна мащабна реакция. Голяма роля играят и наближаващите президентски избори в Съединените щати.
„Изборите са ноември. За "Фейсбук" това е момент на осребряване на печалби. Те знаят, колко много пари има в такива моменти. Ако сега не се действа, това ще бъде продължено, за да има още по-голям натиск върху "Фейсбук". Лично аз очаквам, че ще се задействат нещата и това ще доведе до инвестиции.”, обясни експертът по дигитален маркетинг Георги Малчев.
Но отбелязването на всички проблематични публикации не е печелившо за "Фейсбук".
„Това е огромна инвестиция на ресурс за тях. Последните две, три години те много се пазят от всякакви инициативи и отговорности, при които да кажат - да, ние ще го направим, защото за тях това е огромна инвестиция.”, добави експертът.
А самият директор на "Фейсбук" обеща - всички публикации, които са в нарушение, ще бъдат отбелязани за потребителите, включително и предизборни такива. Изключение правят само постове, призоваващи към насилие - те ще бъдат незабавно премахвани.
„Няколко пъти в годината решаваме да оставим публикации, които са в нарушение на правилата, защото смятаме, че обществения интерес е по-важен от рисковете. Мисля, че е важно хората да могат да видят това съдържание сами за себе си.”, заяви Марк Зукърбърг.