При пътищата фокус са магистралите на север и от двата моста на Дунав към Южна България
51,5% от жп линиите у нас, които са по Трансевропейската мрежа, да бъдат построени до 2030 г. Това е записано в приоритет “Транспортна свързаност” на Националната програма за развитие на България 2030 г., който е публикуван за обществено обсъждане. Към 2016 г. са изградени 11% от жп трасетата на европейските коридори. Целта, която се поставя, е да се достигне средното ниво в ЕС към момента.
Това ще се постигне със завършването на скоростния жп коридор от сръбската граница до Бургас/Свиленград (турска граница).
Другите приоритети в жп транспорта, с които ще се постигне целта, са строителство по направлението Карнобатр - Синдел и София - границата със Северна Македония.
Записано е и обновяване на 20 гари. Предвижда се още да бъдат купени нови влакове.
Поставена е целта процентът на пътувалите с влак пътници от 4,5 да стане 6,5, а превозените по релсите товари от 15,5% да станат 22%.
Ще продължи публичното финансиране за железопътния транспорт чрез сключване на многогодишен договор за развитие на железопътната инфраструктура и договор за извършване на обществени пътнически железопътни услуги.
Магистралите от 3% от общата пътна мрежа да станат 7 на сто от нея, предвижда планът по изграждане на Трансевропейската инфраструктура у нас. Фокусът е върху магистралните връзки в Северна България по направлението София - Варна, както и в посока север - юг по направленията Дунав мост 1 – Русе – Велико Търново – тунел под Шипка – Южна България и Дунав мост 2 – Видин – София – Южна България.
Ще се търси и възможност за изграждането на трети мост над Дунав.
При летищата се предвижда завършване на концесионирането им и развитие на пристанищата чрез публично-частно партньорство.