Новите коли ще бъдат проверявани допълнително дали отговарят на екоизискванията и дали не цапат над нормите. Това предвижда нов регламент на ЕС, който влиза в сила от днес.

Според него от държавите членки се изисква редовно да проверяват минимален брой автомобили. Това давало възможност да се предприемат предпазни мерки срещу превозни средства, които не отговарят на изискванията, без да е необходимо да се чака органът, издал одобрението за типа превозно средство, да предприеме действия. Посочено е, че на всеки 40 хил. регистрирани нови коли трябва да се правят минимум 5 проверки годишно.

Hoвитe видoвe пpeвoзни cpeдcтвa пpeминaвaт тecтoвe в изпитaтeлни цeнтpoвe пo oкoлo 70 paзлични кpитepия. Oцeнявaт ce кaктo бeзoпacнocттa нa paзлични cиcтeми, тaкa и eмиcиитe, кoитo ce гeнepиpaт. Bceки eдин aвтoмoбил тpябвa дa имa cepтификaт, чe пpинaдлeжи към oдoбpeн мoдeл, зa дa мoжe дa ce пpoдaвa нa пaзapa в EC.

Въпреки че регламентът вече започва да действа, в България тепърва ще се определя кой ще прави проверките и как ще се действа, ако бъдат установени нарушения. От “Автомобилна администрация” заявиха, че те отговарят за автомобилите до пускането им на пазара. От Комисията за защита на потребителите коментираха, че за изпълнение на регламента трябва да има национален нормативен акт, който да определя кой ще е органът за надзор. От агенцията за метрология заявиха, че ще проверят какви са задълженията им по новия регламент.