В понеделник започва ремонтът на първите 12 км от автомагистрала „Тракия“ в платното за Бургас от общо 52 км, които ще бъдат обновени поетапно. Първите 12 км са от пътен възел „Белозем“ до пътен възел „Оризово“ (от 156-ти до 168-ми км). Това съобщи в ефира на Нова телевизия инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, цитиран от пресцентъра на АПИ.

Ремонтните дейности в 12-километровата отсечка са по-леки в сравнение с тези, които трябва да се направят в останалите 40 км - между Оризово и Стара Загора. Предвижда се ремонтът на 12-те км да приключи в края на октомври - началото на ноември, обясни инж. Досев. Ако времето позволи след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък, в който ремонтът ще е по-сложен и ще отнеме по-дълго време. По време на строителните работи трафикът ще преминава двупосочно в платното за София. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.

Строителните дейности ще бъдат изпълнени от дружеството „Автомагистрали“, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има сключен договор по ЗОП за поддържане на автомагистрала „Тракия“, обясни инж. Досев. Той посочи, че прогнозната стойност от 89 млн. лв. на ремонта на платното за Бургас е на база пазарните цени на материалите и труда. Не е коректно да се сравнява стойността на ремонта със стойността на изграждането на този участък, каквито интерпретации и внушения се правят, тъй като той е построен преди повече от десетилетия, добави инж. Досев. 40-километровата отсечка между Оризово и Стара Загора е завършена през 2007 г., а останалите 12 км са въведени в експлоатация поетапно през 1995 г. и 2000 г., което е преди 20-25 години. Този участък е строен, когато цените са били различни, а и цените на труда са увеличени над два пъти.

По повод състоянието на Аспаруховия мост във Варна инж. Досев посочи, че за да се отхвърлят всякакви съмнения и спекулации е възложено изготвянето на независима експертиза за здравината на конструкцията на съоръжението и в момента се извършва инспекция на терен. Тя се прави от външни експерти и преподаватели от Университета за архитектура, строителство и геодезия и от Висшето строително училище „Любен Каравелов“. Очакваме следващата седмица да излязат с доклад и заключение за състоянието на конструкцията на съоръжението, посочи инж. Досев. Той напомни, че през миналата година е правено обследване от Института по пътища и мостове към АПИ и заключението е, че той не е конструктивно опасен и на този етап няма причина за притеснение за здравината на съоръжението.

02.10.2020 г.