Продължителните почивни дни за големи празници в Китай („златна седмица“) винаги са били важен индикатор за икономиката, отразяващ потребителските настроения и готовността на хората да харчат.

В този смисъл, току-що приключилата „златна седмица“ по повод националния празник и празника „Средата на есента“ (1-8 октомври) показа, че приходите от продажбите на дребно и заведенията за хранене са били около 1,6 трилиона юана, като средните дневни продажби в сектора са нараснали с 4,9%, спрямо предишният подобен период; осъществени са 637 милиона туристически пътувания в цялата страна, а туристическите приходи са били в размер на 466,56 милиарда юана, които са увеличение съответно от 79,0% и 69,9% на годишна база; кината са генерирали 3,952 милиарда юана, привличайки близо 100 милиона зрители.

Тези данни накараха вестник „Ню Йорк таймс“ да коментира, че настоящата „златна седмица“ е „най-ясният сигнал до момента за възстановяване на китайската икономика след епидемията“.

В момента икономическото развитие на Китай е в процес на трансформация от прекалено разчитане на инвестиции и износ към по-голям акцент на вътрешното търсене, особено на потреблението. Тенденцията към модернизиране на китайското потребление продължава, като енергичното развитие на дигиталната икономика ускори този процес и оказва важна подкрепа за възстановяване на националното стопанство.

Ускореното възстановяване на китайския потребителски пазар е резултат от съвместните усилия на правителството, бизнеса и обществото. Според прогнозите на международни институции като Международния валутен фонд и Световната банка, Китай се очаква да се превърне в единствената голяма икономика, която ще постигне положителен растеж през тази година. На фона на мрачните глобални перспективи, възстановяването на китайската икономика несъмнено ще донесе повече увереност и надежда за света.