Рано сутрин тълпи от хора се втурват в магазините, за да купуват неистово. Така обикновено изглежда всяка година „Черният петък“ в САЩ, когато американците пазаруват лудо преди празниците. Тази година обаче подобни сцени рядко се наблюдаваха, предава Радио Китай

Според статия на в-к "Вашингтон поуст", в Wal-Mart в северозападната част на Вашингтон броят на клиентите в деня на "черния петък" е бил нищожно малък и само няколко души небрежно са избирали продукти. Магазинът Macy's, намиращ се на няколко километра от Wal-Mart, бе изправен пред същата ситуация: „служителите са повече от клиентите“

Питаме се, какво се случва ?

Най-пряката причина е непрекъснатата вълна на епидемията от новия коронавирус. Освен това, част от потребителското търсене се измести към онлайн продажбите. Още по-притеснителна обаче е отслабената покупателна способност. Два дни преди "Черния петък", данните, публикувани от Министерството на труда на САЩ, показват, че през седмицата приключваща на 21 ноември, броят на заявленията за безработица за първи път се е увеличил с 30 000 и достигна 778 000 от предходния месец, което показва, че ударът от вълната на епидемията се засилва с всеки изминал месец.

Американската икономика е обречена да навлезе в нова година под сянката на епидемията. Песимистичната прогноза на "Outlook 2021", публикувана наскоро от JP Morgan Chase, показва, че американската икономика ще се свие с 1% на годишна база през първото тримесечие на следващата година. Това също показва, че превенцията и контролът на епидемията е спешна и приоритетна задача на Вашингтон.

Как ефективно да се контролира епидемията, как да се предотврати повишаването на безработицата, как да се възстанови доверието на потребителите и да се възстанови икономиката ... Всичко това са предупреждения към американското правителство, което трябва да си направи изводите от „Черния петък“.