През изминалата година получихме много сигнали на потребители - над 20 000 на годишна база, въпреки че потреблението се сви заради пандемията. Логично се увеличиха сигналите на онлайн потребители - хора, които пазаруват предимно в интернет. Това съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов - гост в студиото на “Денят започва” по БНТ в Световния ден на потребителските права.
Той припомни, че изключително право на потребителя е в 14-дневен срок от получаването на стоката да се откаже от покупката, да върне стоката и да получи парите си по начина, по който е платил на търговеца.
С отварянето на моловете КЗП е направила над 200 проверки, за да установи дали обявените промоции и намаления са реални.
По думите му през последната година COVID-19 определено се използва като търговска марка от някои нелоялни търговци, които се опитва да заблудят потребителите с неверни послания и “се опитват да изкарат на техен гръб повече пари”.
Какво още коментира председателят на КЗП - вижте във видеото.
Гледайте повече от "Денят започва"