С виртуална премиера от летището в Берлин Темпелхоф Volkswagen представи първият си изцяло електрически модел с високи динамични характеристики - ID.4 GTX. Това е и първият модел, използващ основата на модулната конструктивна платформа за модели с електрическо задвижване (MEB), който предлага система за двойно предаване и привлекателни елементи в дизайна.
ID.4 GTX използва по един електромотор на предния и на задния мост. Общата максимална мощност на двата двигателя възлиза на 299 к.с. и за първи път в ID. фамилията от модели те могат да работят заедно под формата на електрическа система за двойно предаване. В рамките на представянето ва летището в Берлин ID.4 GTX демонстрира своите възможности, като се изкачи без усилие на рампа с наклон от 37,5 %.
Благодарение на системата за двойно предаване с два двигателя, новият топмодел в гамата на ID.4 е в състояние да ускори от 0 до 60 км/ч само за 3,2 секунди и да покрие класическата дисциплина от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек. Максималната скорост е електронно ограничена до 180 км/ч.
„Максималният въртящ момент на електрическото задвижване е на разположение във всеки момент веднага след потеглянето и може да се почувства в отличното поведение на новия модел във всеки завой“, посочи Томас Улбрих, отговорният за развойната дейност член на Управителния съвет на Volkswagen. „Нещо повече, иновативната концепция за управление на функциите и мерките за безопасност са също толкова интелигентни, колкото и системата на задвижването! Така например, водачът може да разчита на удобството и възможностите на уникалния head-up дисплей с разширена реалност и на богатата гама асистиращи системи. "
Дизайнът на ID.4 GTX подчертава изключителния характер на новия модел, съчетавайки забавлението от шофирането и излъчването за здравина и динамика във външния вид. Познатата светлинна лента в предната част е съчетана с детайли, излъчващи мощ и динамика като трите елемента със структура на пчелна пита, които формират дневните светлини. Те придават спортен характер на новия модел дори в неподвижно състояние и в същото време демонстрират връзката с дизайна на Golf GTI2. Наред с изцяло новото оформление на броните, вниманието отзад привличат елементи като 3D LED блоковете на задните светлини и светлинната графика във форма на X на спирачните светлини.
Цветовете на външните лакови покрития също са по-ярки и впечатляващи от тези при моделите със задно предаване. Покривът и задният спойлер са лакирани в черно, докато гредите в рамката на покрива са изпълнени в бляскав антрацит. Вътрешното пространство също може да се похвали с нова цветова схема, при която екологичната устойчивост е отразена в изпълнените в тъмния нюанс X-Blue горна част на арматурното табло и вложки от изкуствена кожа в облицовките на вратите. Червените контрастни шевове, които са класически символ за динамика, спортен дух и мощ, добавят приятен цветен акцент към седалките. Емблемата GTX е поставена на видно място върху волана, на облицовките на праговете и под формата на перфориран мотив в горната част на облегалките на предните седалки.