През първото тримесечие на 2021 г. групата на "Нестле" е реализирало приходи от продажби в размер на 21,1 млрд. швейцарски франка - най-добрият резултат на компанията в последните 5 години. Тя отчита органичен ръст от 7,7% и реален вътрешен ръст  - увеличено потребление през цени от предходната година, от 6,4%. 

Резултатите на "Нестле България" в началото на годината също са добри - 60 млн. лв. приходи, органичен ръст от 4,3% и реален вътрешен ръст от 3,9 на сто. Компанията очаква до края на годината да достигне органичен ръст от над 5-6%. Това заяви изпълнителният директор на "Нестле България" Петър Стоилов по време на традиционната медийна закуска на компанията, на която се представя дейността й, която тази година се проведе онлайн.

През пандемичната 2020 г. групата също се представя много добре. На световно ниво продажбите са на стойност 84,3 млрд. швейцарски франка, което е 3,6% органичен и 3,3 реален вътрешен ръст. У нас печалбата е на стойност 266  млн. лв. Тук има органичен спад от 1,1%, но 0,7% вътрешен ръст.  

Добрите резултати на групата през миналата година се дължат най-вече на продажбите от три категории продукти. Първата е тази за домашни любимци - през 2020 г. осиновените домашни любимци в Европа са се увеличили с една четвърт, а в България с 10%. Втората категория е млечни и кулинарни продукти, тъй като има увеличена консумация и готвене вкъщи заради локдауна. Консумацията на кафе у дома също е нараснала, заради което са се продавали повече кафе продукти като капсули.

Спад обаче се отчита при шоколадовите и захарните изделия, тъй като това е импулсна категория продукти, а в условия на криза хората внимават с покупките. Вафли, барчета и единични опаковки са се купували по-малко. След отминаването на първия и втория локдаун обаче продажбите започват да се възстановяват, но най-вече тези на фамилни опаковки. Именно затова "Нестле" е наблегнало на иновации в тази група и добавя четири продукта в опаковките на "Мура минис" и "КитКат мултипак".

Спад има и при минералните води, както и заради изтегляне на инвестиции и неблагоприятния валутен курс на скъпия швейцарски франк.

Основните приоритети на компанията през 2020 г. са били сигурност и здраве на служителите, устойчивост на производствения процес и в насока подкрепа за обществото, както и диверсифицирано портфолио. В национален и глобален план сегментът на бързооборотните стоки все пак е останал резистентен на кризата, обобщи Петър Стоилов. 

По думите му 25% от оборота в България се дължи на иновации при продуктите. Много от тях са при продуктите за домашни любимци, както и при шоколадовите продукти. 

Голяма част от тях се произвеждат във фабриката на "Нестле" в София и се изнасят за над 35 държави - в цяла Европа, в Африка, Сингапур, Южна Корея, Мексико и други. Във фабриката през миналата година са инвестирани 23 млн. лв. за нови технологии, иновации и модернизация, заради което компанията получава наградата "Инвеститор на годината".

Тази година планираните инвестиции на "Нестле България" са на стойност общо 22 млн. лв. 18,8 млн. лв. са за повишаване на производителсността и разработване на нови продукти, а 3,1 - за безопасността на служителите във фабриката.

Фабриката е център на иновациите. Миналата година "Нестле" създаде нов продукт - "КитКат чънки" с бял шоколад, а съвсем скоро се очаква и такъв с пуканка, съобщи директорът на фабриката Сара Вуйтене. Тази година на българския пазар ще излязат и още нови продукти, свързани със здравословното хранене.

 В нея работят 560 служители. 95% от производството се изнася, като миналата година са произведени 16368 тона. Фабриката изпълнява и ангажименти към природата - консумацията на вода е намалена с 15%, въглеродните емисии - с 31%, а пластмасата - с 32 тона. 

Нели Ангелова, мениджър комуникации за Югоизточния пазар, обобщи, че през последните десет години компанията е намалила употребата на вода с над 67%. Купуваното електричество през тази година ще бъде само от ВЕИ, като фирмата продължава да не генерира никакви отпадъци, тъй като всичко се рециклира. 1662 тона парникови емисии ще се спестят през 2021 г. по план.

1,8 млн. лв. са инвестирани в подкрепа на обществото през миналата година. Като заради пандемията са направени и непланирани инвестиции. "Нестле България" беше една от първите компании с дарителски програми, като раздаде над 188 хил. порции енергийни храни и напитки на медицински персонал и социални групи хора. А само за първите 4 месеца на 2021 г. раздадените порции са се увеличили двойно.

През миналата и тази година продължава лизинговата програма в подкрепа на малки кафенета и магазини. Както и стажанската програма - 20 младежи под 20 години са започнали работа или стаж в "Нестле България" през 2020 г., тази година ще се даде възможност на още 30. Миналата година завърши и първата паралелка с дуално обучение, а скоро ще започне лятното виртуално училище на компанията.

Не бяха прекъснати и кампаниите "Нестле" за по-здрави деца", като през 2020 г. са се включили 11 хил. български деца и 120 училища и детски градини, тази година бройката ще се удвои.

Проведе се и кампанията "Живей активно" - преди първия локдаун в Боровец, а след това и онлайн. Тази година събитията ще се проведат в града и на морето.