Част от програмата на "МЕТРО България" включи засаждане на розови домати в с. Лепица
В четвъртък старт на тазгодишната програма на “МЕТРО България” - “Отгледано с грижа в България”, бе даден със засаждане на домати “Розова магия” в плевенското село Лепица. Там е стопанството на младия фермер Евгени Цветанов - един от производителите, с които “МЕТРО България” си партнира. За четвърта поредна година веригата затвърждава своята подкрепа към малките земеделски производители и допринася за развитието на местната икономика. Със засаждането започна и подготовката на “Фестивала на Розовия домат”, който ще се проведе в София в началото на есента.
В засаждането на новата реколта домати се включиха изпълнителният директор на “МЕТРО България” Никола Готрон, зам.-министърът на земеделието Крум Недeлков, изпълнителният директор на ДФ “Земеделие” Васил Грудев и кметът на Червен бряг Цветан Димитров.
“Изключително сме горди, че инициативата вече обхваща над 430 вида локални артикули, доставени от над 300 земеделци и малки хранителни предприятия директно до 11-те магазина на компанията в цялата страна. На годишна база изкупуваме повече от 200 тона розови домати от български производители, с което подкрепяме устойчивата и социално отговорната продукция и консумацията на локални продукти”, каза Никола Готрон.
Целта на кампанията е именно да подкрепя българските земеделци и тяхната продукция, да даде по-голям отзвук на родното производство. Асортиментът включва както пресни плодове и зеленчуци, така и млечни продукти, месо и мед.
Според Васил Грудев успехът се крие в симбиозата между държавното подпомагане и вериги като “МЕТРО", които да осигурят възможност за реализация на качествената българска продукция. Като млад фермер със стопанство от 40 декара, Евгени е получил подкрепа от държавата в размер на 50 хил. лв. по Програмата за развитие на селските райони. Получава и подпомагане по схемите и мерките за директни плащания на площ.
“Подпомагането на младите фермери и впоследствие - работата с търговските вериги, е гръбнакът на нашето земеделие, но не по-малко важно е и това как човек се отнася към земята. Когато видя, че е добър стопанин, аз знам, че ще успее”, каза още Грудев.
Инициативата на “МЕТРО” е подкрепена от министерството на земеделието, тъй като съвпада с една от основните му цели - насърчаването на българските земеделци, заяви Неделков.
“Стремим се да насърчаваме иновациите и инвестициите в нови производства, както и екологично чистите земеделски продукти. “МЕТРО” дава възможността на българските производители да предлагат своите продукти и на европейски пазари”, каза още той. И допълни, че българските храни са качествени и могат да задоволят изискванията дори на най-капризните европейски клиенти. Той насърчи "МЕТРО" да даде началото на още подобни инициативи.
Освен насочена към подпомагане на местното производство и производители, чрез директната доставка от полето в най-близкия магазин на "МЕТРО", програмата има и въздействие върху намаляването на въглеродните емисии, заяви Диана Бонева - директор “Снабдяване” в компанията.
Тя разказа, че в плевенско "МЕТРО" работи със 7 производителя, които тази година заедно имат ангажимента да произведат над 200 тона различни плодове и зеленчуци, а двама от тях ще се фокусират само върху производството на 7 тона розови домати.