Русенският производител на спортни автомобили и електроколи “Син карс индъстри” е набрал целия капитал от 2 млн. лева, разпределен в 2 млн. акции по 1 лев при първичното публично предлагане на Българската фондова борса (БФБ) в понеделник, съобщи инвестиционният посредник “Елана Трейдинг”. Компанията излезе на новосъздадения пазар за малки и средни компании BEAM на БФБ.

Според “Елана” предлагането на акции е било повече от успешно, тъй като

желаещите да си купят

са били три пъти повече

от наличните акции

97% от тях са били продадени в една трансакция. По-вероятно е обаче да става въпрос за пакет от акции, който е окрупнен от инвестиционния посредник, тъй като според съобщението на “Елана” сред купувачите има 100 физически лица, юридически лица и няколко институционални инвеститори.

Според собственика на “Син карс индъстри” Росен Даскалов набраният капитал ще бъде използван за дооборудване на завода му в Русе и за покупката на още роботи. В него от няколко години се произвеждат състезателни коли за амтьорските серии GT4, които са печелили немалко международни автомобилни състезания. Според проспекта за предлагането на акциите на борсата в предприятието вече ще се произвеждат и елементи като шасита, купета и ред други части за електромобила LCity. Той обаче ще се сглобява в Германия, в завод близо до Мюнхен, който е собственост на дъщерно дружество на “Син карс индъстри”. Компанията има регистриран капитал от 18,5 млн. лв., след като през март миналата година в нея като съакционер влезе и великотърновската “Ви Ки Ей солюшънс”.

“Реших да изнесем сглобяването в Германия, тъй като пазарът на този тип електромобили е развит повече там, има редица бонуси за купуването им”, каза пред “24 часа” Даскалов. Той обясни, че става въпрос за товарен електромобил 3,5 тона, като шасито и повечето от елементите ще се произвеждат в България, а батериите ще се купуват от чужбина и крайното асемблиране ще става в Германия. Фирмата, която е собственик на завода, е вече регистрирана и се казва L CITY Аutomotive GmbH. Сглобените там електромобили ще носят печата Made in Germany.

Първоначалното намерение е производството да почне със 100-200 бройки, но плановете са до 5 години само този модел да се произвежда в около 20 хиляди броя годишно, обясни Даскалов. Прототипът на електромобила бе вече показан миналата година на Женевския международен автосалон.

Според проспекта за първичното предлагане на акции на борсата

компанията има

разработен и градски

електромобил,

който би могъл да влезе в производство до три години. Разработването на иновативен български електромобил от страна на “Син карс” започна още през 2018 г., и към момента е създадена платформа за производството на електромобили и се водят преговори с финландска технологична компания, специализирана в областта на фотоволтаичните технологии, с която има подписано споразумение за разработване и създаване на прототипи и масово производство на интегрирана фотоволтаична система за лекотоварния електромобил. Друг важен партньор е френската компания Mondial, за която “Син карс индъстри” е разработила прототип за електрическа рикша TUK TUK.