Туристическият пазар на Китай очаква съживяването си по време на двумесечната лятна ваканция.

От 1 юли летният сезон се очаква да инициира 750 милиона пътувания с железопътен транспорт, което е с около 15 милиона повече спрямо същия период на 2019 г., според Държавната жп компания на Китай, предава радио Китай.

Скорошен доклад, публикуван от туристическата агенция Ly.com, предвижда, че броят на вътрешните пътувания със самолет това лято ще се върне на нивата от преди пандемията и бъде около 120 милиона.

Въпреки регистрираните спорадични случаи на COVID-19 в някои райони, туристическият пазар ще успее да поддържа стабилност това лято. До голяма степен благоприятната тенденция се дължи на ефикасната програма за ваксинация и стриктните противоепидемични мерки, каза представител на сайта Ly.com.

Докладът за сектора сочи още, че 64% от анкетираните вече имат направени планове за пътуване това лято, а 87,4% от тях са заявили, че ще предпочетат пътуванията на дълги разстояния.

С подобряването на потребителското доверие повече от половината допитани са споделили, че искат да предприемат семейно пътуване за лятната ваканция. 37,2% са заявили, че ще пътуват с много членове на семейството.

Резултатите от проучването са положителен знак за възстановяването на вътрешния туризъм, тъй като семейните пътувания бяха водещ туристически модел предишните години, се казва още в доклада.

Увеличаващите се резервации за самолетни билети и хотели също доказват растящия ентусиазъм на хората за пътуване по време на лятната ваканция.

Данни от туристическа агенция Qunar.com, една от водещите в Китай, показват, че средната цена на резервираните самолетни билети в платформата надвишава 915 юана (140 долара), което е с 6% увеличение спрямо 2019 г.

До края на юни хотелските резервации за летния сезон са се увеличили с 30% спрямо същия период на 2019 г.

Според Qunar.com туристите днес са по-склонни да отделят средства за лятната ваканция. Повече от 51% от резервираните места за настаняване в платформата са луксозни хотели. Тази цифра е била 42,4% през 2019 г.

В доклада на Ly.com също се казва, че около 67% от потребителите са отделили повече от 3000 юана от бюджета си за лятно пътуване. От тях близо 13% са планирали над 10 000 юана за пътуване, което означава, че интересът на китайските летовници към по-качествени и луксозни туристически продукти се засилва, на фона на липсата на външен туризъм.

Сред най-популярните дестинации са град Чънду в провинция Съчуан, град Кунмин в Юннан, град Харбин в Хейлундзян, Пекин и Шанхай.

В допълнение, заради влиянието на COVID-19, круизите по река Яндзъ замениха чуждестранните круизни пътешествия и са новата тенденция това лято.

Ly.com казва, че круизите са били предпочитани главно от възрастните китайци, но сега постепенно започват да се харесват и на младите хора. Повече от половината потребители, които са резервирали круиз по река Яндзъ това лято в платформата, са на възраст под 31 години.

Друга открояваща се тенденция този сезон е „червеният“ туризъм, т.е. посещение на известни исторически обекти свързани с революционното наследство. Посещението на подобни дестинации тази година е особено популярно заради 100-годишния юбилей на ККП. Предпочитани места са град Йенан в провинция Шаанси, Дзуни в провинция Гуейджоу и Дзясин в провинция Джъдзян.