На 9 април бе завършено строителството на безбаластовата конструкция на високоскоростна железопътна линия „Фуся“, свързваща административния център на провинция Фудзиен – Фуджоу с пристанищния град Сямън през залива Мейджоу. Това е първото подобно железопътно трасе в Китай, дълго 14,7 км, по което високоскоростни влакове ще преминават през морето, съобщи Радио Китай.
Изграждането на безбаластовата конструкция е последният процес преди полагането на релсите, а поради специфичните климатични условия в района – топъл и влажен климат, работата по изливане на бетона се извършваше вечер и рано сутрин.
Очаква се високоскоростната железница Фуджоу-Сямън с дължина 277,42 километра и проектирана скорост от 350 км в час да бъде пусната в експлоатация през 2023 г. Това ще намали времето за пътуване между двата града до един час и ще формира мрежа между Сямън, Джанджоу, Куанджоу в Южен Фудзиен, където придвижването ще се осъществява средно в рамките на половин час. Това е и от голямо значение за по-нататъшното икономическото развитие на югоизточното крайбрежие на Китай.
В допълнение към пресичането през морето и реки, високоскоростната железница Фуджоу-Сямън ще преминава и през магистрали и съществуващи железопътни линии. На главната линия има 84 нови моста с обща дължина 181 километра, което представлява около 65,3% от общата дължина на линията, така че тя представлява своебразен мостов музей.
Високоскоростната железопътна линия Фуджоу-Сямън ще трябва да функционира в сложни климатични условия като честите тайфуни в района, ще преминава също през дълбоководен район, затова при изграждането ѝ са използвани мостове с дълги конструкции и редица иновативни решения, което я превръща и в най-комплексната и сложна мостова конструкция сред високоскоростните железопътни линии, които в момента се строят в Китай.