Около 100 нови работни места ще открие „Фантастико“. Два изцяло реновирани супермаркета на веригата ще започнат да функционират до края на годината. След мащабна реконструкция през есента врати ще отвори обектът на компанията в „Младост“ 4. По-късно ще възобнови дейността си и супермаркетът на бул. „Симеоновско шосе“, който ще бъде значително разширен и ще се превърне в мини търговски център. Компанията вече започна подбора на новите хора в екипа си, за да има достатъчно време за обучението им преди отварянето на реновираните обекти. Всички, които търсят нова възможност за кариерно развитие, могат да научат повече за отворените позиции в четвъртък и петък, когато ще се проведат дни на отворените врати в супермаркет „Фантастико“ в ж.к. „Младост“ 1 на бул. „Йерусалим“. На 7 юли от 16:00 до 19:00 часа и на 8 юли от 10:00 до 13:00 часа екип на компанията ще е на разположение да отговори на всички въпроси. Какво още да очакват посетителите – попитахме Димитър Вълчев, управител на супермаркет, започнал кариерата си във „Фантастико“ преди 10 години и срещнал голямата си любов в компанията.
Разкажете ни за Вашия кариерен път, който е бил доста интензивен през последните 10 години.
Димитър Вълчев: На 12.12.2012г. започнах работа във „Фантастико“, явно двойките ми носят късмет. Живеех в общежитие в „Студентски град“, където беше един от големите супермаркети на веригата. От познати разбрах, че бързо и лесно мога да започна работа. По това време учех в Лесотехническия университети търсех възможност да си помогна финансово. Започнах работа в новооткрития тогава супермаркет на бул. „Симеоновско шосе“, който в момента се реконструира. Исках всичко друго, но не и да бъда касиер, тъй като не исках да работя с пари. Започнах като продавач на сектор „Безалкохолни напитки“, където имах огромния късмет да ме обучава Евгения Табакова, която днес е моя съпруга. Много подробно ми беше обяснено какво се изисква от мен, като цялата информация не ми беше поднесена наведнъж. Всичко стана постепенно, както е и в момента за новите колеги – дори да не си работил в тази сфера, имаш възможност да се научиш.
А Вие имахте ли опит?
Димитър Вълчев: Имах опит, тъй като съм работил от много млад още в родния ми град Варна. Там работех в склад и зареждах заведения с хранителни стоки. Това ми помогна много бързо да навляза в работата, в склада на магазина се ориентирах лесно, подреждах си стоките с лекота. Още от този начален период винаги съм бил мотивиран да работя, обичам да бъда в динамична среда. При нас във „Фантастико“ тези неща се забелязват и благодарение на това в годините успях да се развия и да израсна професионално.
Колко време Ви отне да достигнете позицията управител и то на един от най-големите супермаркети на веригата – този в ж.к. „Младост“ 1?
Димитър Вълчев: Първо бях продавач, след това - мърчандайзер на секторите „Алкохол“ и „Козметика“. Всичко, което бях научил от управителката на супермаркета, от нейните заместници и от моята бъдеща съпруга, вече го прилагах като ръководител на екипите, отговарящи за тези два сектора. След около две години управителката на обекта ме покани да бъда неин заместник, а от 4 години съм управител. Винаги ми е било интересно да питам и да научавам нови неща. Вероятно понякога съм досаждал с въпросите си, но никога не ми е отказан отговор. Всъщност започнах тази работа с идеята временно да си помогна финансово по време на следването, но се оказа, че това е „моето“. Харесвам работата си, още в началото работното време беше подходящо за един студент, работех два дни и два дни почивах, екипът беше много добър, създадох приятелства. Винаги съм получавал разбиране и когато бях студент, и по-късно, когато ми се е налагало да отсъствам. Благодарение на това разбиране към личните потребности успях да изградя и семейство.
Разкажи ни за семейството си.
Димитър Вълчев: Всъщност ние със съпругата ми сме дългогодишни кадри на веригата. Тя е от 12 години, аз съм от 10 години във „Фантастико“. В началото тя беше мой ментор и ме обучаваше. Факт е, че когато прекарваш голяма част от времето си на работното място, шансът да откриеш любовта и да създадеш семейство е много голям. При нас се случи около година, след като бях започнал работа, а след още една година сключихме брак. Въпреки това успяхме да разграничим работата от личните ни взаимоотношения и в момента работим в различни супермаркети. В момента тя е отговорник „Рампа“, като работното време е много подходящо за нея като майка. Ние си имаме момиченце, което тази година завърши първи клас. Въпреки че аз съм управител, тя също е на отговорна позиция, благодарение на гъвкавото работно време успяваме да се справяме с отглеждането на детето ни. В помощ, когато се наложи ни помага майката на моята съпруга, която също работи във „Фантастико“.
Т. е. трети човек от семейството работи във веригата?
Димитър Вълчев: Да, тя работи в компанията от 6 години. След един доста продължителен болничен ѝ беше трудно да започне отново работа. Тогава ние ѝ предложихме да опита като касиер, тя отиде на интервю, започна и в момента дори е главен касиер.
Не сте ли се притеснявали от това, че цялото ви домакинство има един работодател?
Димитър Вълчев: Честно казано в началото ни е минавало през ума да не би, ако един от нас допусне грешка в работата си, това може да се отрази и на останалите. Многобързо разбрахме, че няма такава опасност. Освен това всички ние работим в различни супермаркети – това е принцип в компанията за членове на едно семейство.
Кое те задържа толкова години в тази българска компания?
Димитър Вълчев: Самата работа, екипът, динамичната среда, както и доверието към мен. Като ръководител на търговски обект имам свободата да взимам решения и да ръководя този екип от над 100 души. Това ме удовлетворява истински. Смятам, че във времето с работата си съм спечелил доверието на собствениците. Когато откривахме този супермаркет, ноември 2017г., беше наистина много вълнуващ ден. Аз бях заместник-управител, а малко след това поех отговорностите на управител. Спомням си, че имаше толкова много клиенти, а и до днес това е един от супермаркетите, в които има най-много клиенти – около 4000 дневно или около 120 000 месечно. Това са хора от различни възрастови групи, но ние винаги сме на разположение, винаги помагаме, винаги изслушваме клиентите и се стремим да предложим услуга на много високо ниво.
Предстоят дни на отворените врати в четвъртък и в петък за хора, които търсят нова или първа работа. Ще имат ли възможност да се запознаят с естеството на работа?
Димитър Вълчев: На първо място бих искал да кажа на всички, които се колебаят дали работата при нас е подходяща за тях – да опитат. Трябва да пробват, за да добият представа от първо лице. От личен опит мога да кажа, че всеки може да разчита на удобно работно време. Всеки управител в нашите обекти се съобразява с личните потребности на всеки колега – дали учи, дали има някакви лични проблеми и др. Това е компания, която дава възможност за много бързо развитие. Независимо каква работна позиция ще започне един нов колега, той може да разчита на много добро практическо обучение, постепенно ще научи всичко, което му е необходимо, за да се справя с отговорностите си на съответния сектор. Единствено от желанието на всеки зависи колко бързо ще се развие.
Ще има ли възможност посетителите да разгледат обекта в дните на отворените врати?
Димитър Вълчев: Всеки, който желае, ще може да разгледа супермаркета отвътре. Ще му покажем и складовете, ще може да разговаря с всеки от нашите колеги, ще може да зададе всички въпроси, за да добие по-добра представа за едно бъдещо работно място. Искам да обърна внимание на това, че предстои откриването на реновирания супермаркет в ж.к. „Младост“ 4, а вероятно знаете, че всеки нов или реновиран супермаркет на „Фантастико“ е все по-хубав и по-модерен. Т. е. ние отваряме вратите си тук, но се открива една чудесна възможност за работа в напълно обновен обект. В същото време и заплащането е много добро. Имаме увеличения на заплатите при поскъпване, за да могат хората да посрещнат разходите си. Едно от големите предимства е това, че никога не сме имали закъснение на заплатата, което дава сигурност. Преминахме спокойно и през пандемията, всички мерки бяха взети, никой не остана без работа, макар че имахме периоди, когато топлите точки, кафетериите в обектите не работеха. Пак ще кажа – смятам, че всеки трябва да опита и да види дали това е подходяща за него работа, така както се оказа за мен още преди 10 години.