Строго секретният проект за безпилотен автомобил на "Епъл" (Apple) все още далеч не е завършен след осем години големи амбиции и промени в ръководството, според разследване на специализирания сайт "Информейшън" (The Information), цитирано от Франс прес, предава БТА.
Производителят на "айФон" (iPhone), който засега не е отговорил на потърсен коментар, никога не е признавал публично, че разработва автономен автомобил без волан, въпреки неколкократното изтичане на информация в медиите от няколко години.
Според разследването, което се основава на информация от двайсетина души, участвали в проекта, технологичният гигант е сгрешил в няколко сфери, но най-вече при софтуера за автономност, чиято задача е да открива потенциални препятствия и съответно да коригира управлението на колата.
За разлика от "Тесла" (Tesla), която тества и постепенно прибавя автономни функции към софтуера на автомобилите си, или "Уеймо" (Waymo) на "Гугъл" (Google) и "Круз" (Cruise) на "Дженерал мотърс" (General Motors), които започнаха да тестват флотилиите си от роботаксита с пътници, "Епъл" възнамерява да пусне в продажба колите си, едва след като бъдат изцяло автономни. Този залог, според публикацията, е по-рискован както финансово, така и технически.
Изданието описва как проектът, наречен "Титан" (Titan), е пострадал от прекалено големи амбиции, сред които опитите да се разработи изцяло нов автомобил, както и напускането на много опитни кадри заради недостатъчна подкрепа от ръководството.
Най-вече "инженерите са изгубили ценно време за организиране на демонстрации по специфични маршрути, използвайки технология, която действа на тези места, но почти никъде другаде", изтъква авторът на публикацията.
"Епъл" тества прототипите си с резервен шофьор в Лос Анджелис, Сан Диего и около езерото Тахо.
В началото на годината обаче един от тях за малко не блъсна пешеходец при скорост от 25 км/ч, а вътрешно разследване установи, че инцидентът е настъпил, без човекът зад волана да се намеси в последния момент.
Малкото изтекла информация в медиите за потенциалния "Епъл кар" ("Apple Car") се следи внимателно в света на технологиите, където компанията има репутацията на производител на усъвършенствани, интуитивни и иновативни електронни устройства.
Но след кончината през 2011 г. на Стив Джобс, емблематичния съосновател на калифорнийската група, компанията не е постигнала забележителен пробив, като се изключи нейният свързан с интернет часовник "Епъл уоч" (Apple Watch) и диверсификацията на услугите й, отбелязва изданието.
Така че при всяко ново представяне на продуктите й пазарът дебне с нетърпение появата на автономен автомобил или слушалки за виртуална реалност, които също са в процес на разработка.
Според сайта "Информейшън" хиляда души работят в момента по проекта "Титан", който струва над 1 милиард долара годишно от общо 22 милиарда долара, които "Епъл" харчи за проучвания и разработки.