Инцидентът с влак на гара Дралфа от миналата седмица е следствие на човешка грешка. В съседните участъци е имало ремонт, а лицето за контрол на преминаването е обърнал стрелката, преди изтеглянето на последния вагон на влака. Няма делайлиране, служителят се е предоверил на опита си.
Това заяви зам.-министърът на транспорта Красимир Папукчийски по Би ти ви. Той обясни, че има автоматизирана система, но в ситуации на строително-възстановителни дейности тя се изключва, но скоростта се ограничава, за да се избегнат рискове. Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" е наложила финансова санкция на служителя, освен това той ще бъде освободен от длъжност.
Успяхме да възстановим графика на влаковете почти на 95% среднодневно изпълнени. Пуснати са обществени поръчки за нови локомотива, среднодневният недостиг е 1-2, а заварихме15, добави Папукчийски. За последните 6 месеца на миналата година има увеличение на пътниците с 49%.
Ремонтът на Централна гара в София ще приключи до края на тази година и ще има нова сигнализираща техника. На твърдения, че влаковете ни се крепят на ниска скорост, зам.-министърът отговори, че всъщност само около 10% от жп инфраструктура се движи с по-ниска скорост от проектната, а средната е 82 км.
Относно ремонта на участъка между София и Повдив – стартирана е дейността по последния лот, преди 15 дни беше пробит първият тунел, но заварихме спрени проекти, трябваше да ги рестартираме. Всички вече са в процес на изпълнение и възстановихме прекратения договор за София – Елин Пелин, заяви Папукчийски.
И допълни, че по плана за възстановяване вече има два проекта стартирали, предстои да стартира и поръчката за нов подвижен състав за 650 млн. През 2026 г. е реалистично да се пътува от София до Бургас за 3 часа.
По негово мнение инцидентът в Гърция се е случил заради натрупвани във времето фактори. Анализът показва, че голяма част от елементите на сигнализацията и телекомуникацията са в много нисък експлотационен режим, няма кадрови потенциал и поддръжка.