Феновете на спортните коли на Mazda бързо се сещат за автомобили като RX-7 и RX-8 с техните роторни двигатели. След спирането на RX-8, японската компания не е произвела нито един сериен модел с прочутия ванкелов мотор. След 11 години затишие обаче Mazda стартира производствената линия на Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV в своята фабрика в Хирошима.

Също като обикновения MX-30, Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV е с електрическо задвижване, но има роторен двигател под капака, който функционира като удължител на пробега. Това прави MX-30 e-Skyactiv R-EV първият сериен модел на Mazda с роторен двигател от 11 години.

Роторният Mazda MX-30 е плъгин хибрид. Батерийният пакет от 17,8 kWh има значително по-малък капацитет от този в обикновения MX-30. Тази батерия стига за електрически пробег от 85 километра. Ротационният двигател, който функционира като разширител на пробега и може да осигури допълнителна мощност, когато е необходимо, има капацитет от 830 кубика и доставя 74 к.с. при 4700 об./мин. Електрическият мотор в MX-30 e-Skyactiv R-EV е с мощност 170 к.с. и е по-мощен от този в обикновения MX-30 (145 к.с.).

През 1965 г. Mazda инсталира роторен двигател в сериен модел за първи път - в Cosmo. Версията купе на първото поколение Familia също стана достъпна в края на 60-те години като R100 с роторен двигател. Още мазди с този специален тип двигател с вътрешно горене бяха RX-3 от 70-те години, Luce (R130), RX-2, RX-4, по-късният Cosmos и разбира се различните поколения на RX-7 и RX-8. Mazda дори постави роторен двигател в автобус Parkway . Второто поколение на пикапа B-серия на Mazda с роторен мотор също влезе в продажба. Общо Mazda е произвела близо 2 милиона коли с роторен двигател.