Босът на една от най-големите автомобилни групировки Stellantis Карлос Тавареш предупреди, че ще е принуден да спре производството на емблематичния за Италия модел Fiat Panda, ако екологичният стандарт Евро 7 влезе в сила от 2025 гозина.

"Новият регламент поставя Panda в опасност“, каза главният изпълнителен директор на Stellantis по време на кръгла маса с журналисти, повтаряйки това, което обсъдиха няколко дни преди това с министъра на предприемачеството и производството на Италия Адолфо Урсо.

"Пандата е част от историята на Италия и от нейния начин на живот. Въпреки това, ако продължим да подкрепяме регулации, които водят до увеличаване на разходите, тогава тези регулации ще убият пандата“. С тези думи португалският мениджър направи покана към правителството на Италия „да не подкрепи“ Евро 7.

По време на срещата с Урсо Тавареш всъщност гарантира ангажимента на групата да обърне негативната тенденция от последните години и да върне обемите обратно до прага от най-малко един милион превозни средства, включително леки и лекотоварни автомобили. От страна на Stellantis ангажиментът е ясен, но не може да бъде недвусмислен: трябва да има пълно сътрудничество с институциите.

"Целта е постижима, това е наш ангажимент. Държавата обаче трябва да се ангажира да гарантира достъпността на автомобилите и да не подкрепя регулации като Евро 7", заяви Тавареш.

Португалецът допълни, че не е проблем въпросните милион возила да бъдат произведени с електрически двигатели, но няма пазар за толкова коли на ток. Няма кой да купи тези автомобили, смята португалецът. Според него търсенето на електрически превозни средства е силно свързано с обществената подкрепа. В тази връзка Таварес припомни как в някои страни спирането на стимулите за електрически или плъгин хибриди е довело до "срив на поръчките". Такъв е случаят например с Германия. За мениджъра това е доказателство, че "хората не желаят да купуват кола с батерии" без необходимите отстъпки.