До 13 евро ще струва версията на социалната мрежа без реклами
Едни от най-популярните социални мрежи фейсбук и инстаграм може скоро да имат платени версии в Европа, съобщи “Уолстрийт Джърнъл”. Според информацията компанията майка на приложенията - “Мета”, проучва нов платен план за потребители в ЕС. Идеята е да се плаща до 13 евро на месец, за да се получи достъп до версии на социалните мрежи без реклами.
Промяната ще принуди милиони хора да решат дали искат да се сблъскат с персонализирани реклами, или да плащат таксата, за да не ги виждат.
“Мета” в момента има 258 милиона месечни потребители на
фейсбук в ЕС, докато 257 милиона влизат в инстаграм всеки месец.
“Мета” планира да таксува приблизително 10 евро на месец акаунтите, използващи социалните мрежи на настолен компютър. Ще има допълнителна такса от € 6 евро за всеки допълнителен свързан акаунт. Междувременно на мобилни устройства цената за един акаунт скача до приблизително € 13 евро. Разликите в условията се налагат, защото компанията на Марк Зукърбърг ще трябва да вземе предвид
комисионите, начислявани от магазините
за приложения на “Епъл” и “Гугъл”.
Новината идва, след като гигантът на социалните мрежи беше глобен 390 милиона евро по-рано тази година от ЕК. В решението беше казано, че не може да използва така нареченото договорно правно основание, за да изпращат на потребителите реклами въз основа на тяхната онлайн активност.
Впоследствие “Мета” обяви, че възнамерява да поиска от потребителите в ЕС тяхното съгласие, преди да позволи на бизнеса да насочва реклами към тях, за да отговори на редица развиващи се регулаторни изисквания в региона.
Сега компанията на Зукърбърг е обявила на европейските регулатори, че се надява да въведе новия план, който нарича “абонамент без реклами”, през следващите месеци за потребители в Европа.
Говорител на “Мета” коментира, че компанията вярва в “безплатни услуги, които се поддържат от персонализирани реклами”, но проучва опции, за да гарантира, че спазват променящите се регулаторни изисквания.
Преди време “Ню Йорк Таймс” първи съобщи, че “Мета” обмисля платени версии на фейсбук и инстаграм без реклами за потребители, живеещи в ЕС, без да дава подробности за това колко ще струват.
Същевременно шефът на “Фейсбук” си пусна снимка с насинени очи в инстаграм. Зукърбърг обяви, че е получил нараняванията си по време на
тренировка по жиу-жицу
“Спарингът излезе малко извън контрол. Може да се наложи да актуализирам аватара си??”, написа Зукърбърг под кадъра.