Mazda реши да оборудва най-новият си спортен автомобил с вече позабравения роторен двигател. Концептът Iconic SP дебютира на салона в Токио. Прототипът освен електромотор включва роторен двигател, който Mazda не използва в моделите си от 2012 г., когато RX-8 се пенсионира. При Iconic SP обаче моторът на Ванкел не е свързан с колелата, а действа като генератор на електричество.
Това е двусекционен двигател, който презарежда батерията, която от своя страна захранва електрически мотор с 365 конски сили. Двигателят с вътрешно горене може да се зарежда с различни видове гориво, включително водород. Батерията се зарежда нормално от външни източници.
От Mazda не разкриха нито динамичните характеристики, нито пробега на хибрида с Венкелов мотор. Дългият 4,18 метра Iconic SP тежи 1450 килограма, с около 350 повече от MX-5 Miata, заради батерията и електрическия мотор.
Iconic SP най-вероятно е предвестник на следващото поколение MX-5, а неговата ротационно-електрическа система ще се вгражда в в редица длуги бъдещи модели.