Няколко полезни съвета за икономично каране в студа

За повечето водачи икономичното шофиране означава постепенно ускоряване, бързо превключване на по-висока предавка (ако колата е с ръчни скорости) и поддържане на правилното налягане в гумите. Но има още начини да спестите гориво.

Например с бутона на климатика с “кръглите стрелки”. Това копче за рециркулация в колата служи главно за защита на пътниците от токсични газове, когато се кара в тунели и при големи градски задръствания. Включването на бутона обаче също така гарантира, че въздухът в самата кола се охлажда и загрява много по-бързо. Това значително улеснява работата на климатика. Разходът на гориво се увеличава с до 10 процента, когато се използва климатик. При режим на вътрешно въртене на въздуха е много по-малко.

Студеният двигател изразходва повече гориво от вече загрелия

За да се избегне допълнителен разход на гориво, е по-удобно да паркираме на заден ход при пристигане, защото тогава двигателят е все още топъл. Когато отново тръгнете и следователно колата е със студен двигател, можете веднага да потеглите напред, така че да не се налага да маневрирате.

По-добре е да паркираме на заден ход.
По-добре е да паркираме на заден ход.

По този начин двигателят

бързо набира повече обороти и колата достига за по-малко време

крейсерска скорост. Това също позволява да противодействаме на допълнителната консумация на гориво, причинена от студен двигател.

Друг не много популярен съвет за пестене на гориво е по възможност да не пълните резервоара догоре.

 Тежкият автомобил се нуждае от повече енергия, за да се движи, и това означава по-висока консумация. Така че

има смисъл да направите колата си възможно най-лека

Премахнете ненужните вещи или ако искате да предприемете по-краен подход, заменете резервното си колело с комплект за ремонт на гуми. Можете също така да намалите теглото на колата при зареждане с гориво. Пълен резервоар от 65 литра  тежи приблизително 65 килограма, така че ако напълним колата си до три четвърти вместо догоре, тя ще бъде със 17 килограма по-лека, отколкото с пълен резервоар.

Редовното миене също помага.

Гладката, чиста кола изразходва по-малко гориво

от мръсната, макар и незначително, поради по-ниското въздушно съпротивление.

Не шофирайте колата си на нулева предавка, когато карате по инерция. Много шофьори се изкушават да карат колата си по инерция, като натискат съединителя или поставят колата на неутрална позиция при автоматичните скоростни кутии. Остаряло е схващането, че двигателят използва повече гориво, когато го оставите да се движи по инерция. Обратното е вярно: когато натиснете съединителя или поставите двигателят на неутрална позиция, той продължава да консумира гориво, което не е така при движение по инерция на предавка. Когато оставите автомобила на съответната предавка, самият двигател изключва подаването на гориво. Във всички останали случаи двигателят консумира гориво.

Карането зад голям камион също спестява гориво.
Карането зад голям камион също спестява гориво.

Ако не бързате много, може да опитате да карате зад някой камион

Ще се изненадате как индикаторът за гориво бавно намалява. Точно както в колоездачно състезание, камионите пазят колата от вятъра и тя е частично засмукана от техния въздушен поток. За много автомобили оптималната ефективност също е при скорост от около 90-100 км/ч. Разбира се, спазвайте безопасна граница в сравнение с тези отпред, за да избегнете сблъсък.