Електрическите коли, регистрирани за първи път през 2021 г., се представят по-добре в статистиката за повреди от тези с двигатели с вътрешно горене, с около 3,6 по-малко повреди на 1000 превозни средства. Това се вижда от текущата статистика на повреди на Германския автомобилен клуб (ADAC), която вече включва и автомобили от 2021 г. Съответно електрическите коли регистрират 2,8 повреди на 1000 превозни средства, докато така нареченият процент на повреда при моделите с двигатели с вътрешно горене е 6,4. През 2020 г. тригодишните електрически превозни средства са имали само 1,9 по-малко повреди от двигателите с вътрешно горене. Тези данни потвърждават нарастващата надеждност на колите на ток, въпреки че все още е твърде рано да се направи окончателна оценка на общата им устойчивост на повреди.
Според ADAC на автомонтьорите са се намесили повече от 3,5 милиона пъти миналата година. При 44,1 процента най-честата причина за повреди през 2023 г. е дефектен или изтощен акумулатор. След това се нареждат проблемите с двигателя или управлението му (22,8 процента), следвани от стартер, алтернатор, електрическа система и повреди в осветлението (10,5 процента). Гумите (8,8 процента) и заключващите системи (7,1 процента) са класирани на четвърто и пето място. Подобно е разпределението и през предишната година.
За текущата статистика са взети предвид всички повреди, възникнали през 2023 г. на коли на възраст от 3 до 10 години (първа регистрация между 2014 г. и 2021 г.). Тествани са общо 156 модела от двадесет автомобилни марки. Условието е моделът да има поне 7000 нови регистрации през първите две години в Германия. Новите модели в статистиката за 2023 г. включват и електрическите модели VW ID.4 и Škoda Enyaq.
Лидерите сред тригодишните автомобили в текущата статистика са BMW i3 (0,4 повреди на 1000 автомобила), Mini (0,4) и BMW X1 (0,7). При микро автомобилите най-надеждни през първите три години са Suzuki Ignis, Toyota Aygo и VW up! Що се отнася до градските автомобили, освен Mini и BMW i3, напред са и Škoda Kamiq, Peugeot 2008 и Seat Arona. В компактния клас добре се представят BMW X1, BMW Series 1, BMW Series 2, BMW X2, Cupra Formentor, Mercedes-Benz A Class, B Class, GLA, Seat Ateca, Skoda Scala и VW ID. 3. В средния клас Audi A4, A5, Q5, BMW Серия 3, X3, Mercedes-Benz GLC, Tela Model 3, VW ID.4 се открояват по надеждност след три години употреба.
Но какво е положението с колите, които са например от 2019 г.? Има, разбира се, повече повреди на 1000 автомобила. Suzuki Ignis (2.7), Fiat Panda (3.6) и VW Up! (3.2) са лидери в класа на микроавтомобилите, BMW i3 (0.4), Mini (1.8), Suzuki Swift (1.9), Suzuki Vitiara (2.3), Citroen C3 (2.4) и Renault Zoe и VW T-Cross (по 2.9) в класа на малките градски автомобили, а BMW X2 (2.2), X1 (2.5), Škoda Scala (2.3), Volvo XC40 (1.8) и VW T-Roc (2.6) при компактните автомобили.
Според статистиката очаквано най-много се развалят возилата на възраст между 18 и 23 години.