Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) разпострани изявление, в което значително намали прогнозата за пазарния дял на електрически коли през 2025 г. - от 27% в началото на годината на 21%.

Това изследване показва, че ЕС е изправен пред значителни предизвикателства при постигането на прогнозираното намаляване на емисиите на CO2 до 2025 г., което е пряко следствие от все по-лошите пазарни резултати на електромобилите.

В изявлението се посочва, че стагнацията на пазара не само е забавила напредъка на Европейския съюз в областта на опазването на околната среда, но също така е увеличила значително разходите за производителите на автомобили. Шефът на ACEA Лука де Мео казва, че настоящата стагнация на пазара идва в критичен момент, когато ЕС спешно трябва да ускори приемането на електрическите коли.

Асоциацията призова политиците на ЕС да се справят с високите разходи за спазване на целите за емисии. Повечето са причинени от фактори извън контрола на производителя, като липса на инфраструктура за зареждане и неадекватни стимули за пазара на електрически возила. Освен това, ако колите на ток не се продават, много производители ще платят огромни глоби на ЕС (поради по-високите емисии на CO2), което е още едно бреме за разклатената автомобилна индустрия.