До момента са продадени общо 1 милион магнита за хладилник със сложни детайли на деликатна корона на императрица от династията Мин (1368-1644 г.) - ценно произведение, съхранявано в Националния музей на Китай, съобщиха от културната институция, съобщи КМГ..

Продажбите на по-широка серия продукти, вдъхновени от короната на императрицата, са надхвърлили 100 млн. юана (около 13,9 млн. щатски долара), с което музеят е счупил рекорда за продажби на отделен продукт или серия през последните 20 години.

Магнитът се превърна в интернет сензация, като предизвика масово купуване след пускането му на пазара през 2024 г. и увеличи продажбите на цялата серия сувенири с императорската корона, която включва също ключодържатели, кожени играчки и сладоледи, и привлече вниманието към културната реликва.

Музеят планира да издаде книга за древен Китай и да пусне нова линия сувенири на 18 май по случай Международния ден на музеите.