Заради рекордни отстъпки на нови автомобили на склад поне 20 модела са по-евтини от употребявани коли на по 1-2 години. От Honda предлагат 10 бройки от модела Jazz за по 19 999 лева. Същата кола само преди няколко месеца струваше над 30 хилядарки. Затова и употребявана хонда от същия модел е с 5 хиляди лева отгоре. Има уникална отстъпка от 30% и за Astra Classic II. Така този автомобил може да го вземете чисто нов сега за 16 511 лв., докато същият модел на 13 000 км се предлага за 18 бона.

Икономическата криза роди нов феномен на родния автомобилен пазар. Проверка на "24 часа" на цените на нови и употребявани коли установи, че поне 20 модела на 0 километра са по-евтини от използвани на по 1-2 години.

Вносителите на нови возила периодично пускат ограничени бройки коли на много ниски цени. Търговците предпочитат да изпразват препълнените си складове дори на загуба, само и само да продават, като по този начин "не затварят" за дълго време големи суми, които обикновено си набавят със заеми.

От друга страна, търговците на употребявани автомобили също са задръстени със стока и са внесли возилата на по 1-2 години на доста солени цени. Подобна е ситуацията и при частните обяви, където пък като нови автомобилите са били доста по-скъпи.

От Honda предлагат бройки от модела Jazz от старата версия 2008 на цена 19 999 лева. Същата кола само преди няколко месеца струваше в шоурума над 30 хилядарки. Затова и употребявана хонда от същия модел е с 5 хиляди лева отгоре, сочи справка от последните обяви в интернет сайта mobile.bg.

Дилърите на Opel пък правят уникална отстъпка от 30% на ограничен брой Astra Classic II. Така този автомобил може да го вземете чисто нов сега за 16 511 лв., докато същият модел на 13 000 км се предлага за 18 бона по автокъщите.

С 16 хиляди лева по-евтино може да ви излезе семейният ван Mazda5, стига да имате фирма. Толкова изгодно може да купите и чисто нов всъдеход SsangYong Actyon, при това с фабрична газова уредба.

С над 6 хиляди лева по- изгодно ще вземете нов джип Volkswagen Tuareg, отколкото такъв на 40 000 км. Много по-малко пари ще дадете също така, ако решите да си купите от наличните всъдеходи на Citrоen C-Crosser.

Лекотоварните ванове Fiat Doblo и Ducato, както и Peugeot Partner също струват с по-няколко хилядирки по-малко, отколкото тези с пробег.

Почти два пъти по-малко автомобили са били регистрирани у нас през първите месеци на тази година, сравнено със същия период през 2008-а, съобщиха от КАТ. От 1 януари до 23 април табели на нови и употребявани возила са поставени на 77 916 моторни превозни средства. За същия отрязък от време през 2008 г. са продадени 140 766 коли.

Поне 200 хиляди употребявани возила отлежават вече повече от година по стотиците автокъщи в страната. Тази цифра не включва и хилядите частни обяви, с които е нашарена почти всяка десета стара кола в големите градове.

С 53 процента са намалели продажбите на нови возила. Март обаче е месецът с продадени най-много нови превозни средства от началото на годината - 2543, докато през февруари те са били 2345, а през януари - 2300. Според специалистите относителното стабилизиране на пазара, макар и на двойно по-ниски нива от миналогодишните, се дължи най-вече на уникалните намаления и промоции от страна на вносителите.

Че това е така, си личи и от нивото на продажби на различните модели, които са били предлагани с отстъпки. Доста редуцираната цена на Aveo прави от него най-продавания на Chevrolet със 101 бройки от общо 190. Нов Citrоen C-Crosser са си взели 27 заможни българи. Заради добрата си цена лимузината Ford Mondeo също се харчи добре - 94 продажби до началото на април. От 115 спазарени мазди пък почти 1/4 са на вана "петица".

100 Peugeot Partner се предлагат на промоция, като вече са продадени повече от половината.

Във Volkswagen истински бум направи предишното поколение на Golf, който се търгуваше на голям процент отстъпка и бе предпочетен от 71 нашенци. Шестото поколение е купено засега само от 23-ма нашенци, защото е доста по-скъпичко. Рeкордно ниските цени на Tuareg пък му осигуриха 88 продажби.

 

Германците полудяха по Dacia и Skoda

Pумънският завод на Dacia в Питещи и този на чехите от Skoda, които преди Нова година бяха пред угрозата на съкращаване на служители, сега изпитват недостиг на работна сила.

Причината за огромния интерес към дачии и шкоди е главно германското правителство, което отпусна 5 милиарда евро помощ за съживяване на автомобилния бизнес. Немците побързаха да се възползват от схемата, която им позволява да върнат в автоморга коли на над 9 години за 2500 евро, в случай че купят нов автомобил. Така Dacia Logan излиза на купувачите 5 хиляди евро. Както и да го смятате, сумата за новата кола се равнява на две средно статистически заплати на германеца. Само за първите няколо месеца на годината в Германия са били пласирани над 30 000 дачии.

Поради силното увеличаване на търсенето най-вече на икономичните модели Fabia в заводите на Skoda се въведе шестдневна работна седмица. През последните месеци бе отчетено рязко увеличаване на търсенето на чешките возила в Германия и Словакия.

Във Франция пък е хит новия моделт на Dacia Sandero, работещ на бензин и на газ, който се предлага в страната за 8900 евро. Ако закупи тази румънска кола обаче, французинът получава правителствен бонус от 2000 евро за придобиване на нов екоавтомобил. Към това се прибавя и връщане за вторична обработка на стар срещу 1000 евро. Така цената стига до доста привлекателните 5900 евро за чисто нова дачия.

В Испания правителствената програма за стимулиране на пазара започна да действа едва през втората половина на март. Сумата за подпомагане е доста впечатляваща - 1,2 милиарда евро.