Фестивалът е от 15 до 17
септември, за първи
път ще е в Пловдив

Оливиеро Тоскани - авторът на някои от най-разпознаваемите и противоречиви реклами на гиганта “Бенетон”, ще изнесе лекция на Фестивала на асоциацията на рекламните агенции.

74-годишният италиански фотограф, роден в Милано, работи като творчески директор за марката “Бенетон” от 1982 до 2000 г.

В една от най-скандалните му, но и най-прочути кампании той включва снимка на умиращия от СПИН Дейвид Кърби, който лежи в болница в Кълъмбъс, Охайо, заобиколен от близките си. Изображението се възприема изключително противоречиво, от една страна, заради голямата му прилика с картина на пиета, а от друга, заради използването на подобен драматичен образ за продажба на дрехи. ОЛИВИЕРО ТОСКАНИ

ОЛИВИЕРО ТОСКАНИ

Творческата биография на Тоскани не включва само “Бенетон”, а и такива брандове като Esprit, Valentino, Chanel, Fiorucci.

Присъствието му у нас и разказът му за “Бенетон” - компания, станала по-известна със своите реклами, отколкото с дрехите си, е един от най-ярките симптоми, че ФАРА - както галено рекламистите наричат фестивала си, се променя. И авторитетът, който си гради вече 17 години, е наистина стабилен и съществен.

Доказват го и другите гост-лектори, съгласили се да дойдат на събитието.

Сред звездите на ФАРА е и

един от

най-известните

коментатори

на английския

вестник

“Индипендънт”

- Хамиш Макрей. Той е футуролог и визионер, както и един от най-уважаваните бизнес и финансови редактори. Преподава в английския “Ланкастър юнивърсити” и е член на борда на директорите на Кралското икономическо общество. Пред българските рекламисти ще говори за бъдещето на комуникациите.

Лукас Конте - глобален стратег на рекламния гигант “Сачи енд Сачи”, също е сред лекторите на ФАРА. Извън пряката си работа той преподава комуникационен дизайн в Университета за изящни изкуства в Берн.

В семинарния панел на фестивала е включена и темата “Как да печелим: бъдещето на печелившите проекти”. За това ще говори директорът за бранд стратегии и иновации на рекламния фестивал “Лайънс” в Кан Сента Слингерланд.

За първи път

ФАРА събира

такова

съзвездие

от световни теоретици и практици

в областта на рекламата, чийто опит да стигне и до българската рекламна общност.

Всички те ще бъдат посрещнати в Пловдив - това е другата новост за фестивала. Неговото 17-о издание за първи път ще е там. Досега рекламистите се събираха първо в Слънчев бряг, а след това дълги години - в Албена. Промяната е за по-голямо удобство на агенциите, които в началото на септември вече активно работят.

Директорът на фестивала Мариана Брашнарова обясни: “Комуникационната среда е сред най-скоростно променящите се и съответно изисква бърза и навременна трансформация на мисленето и подхода на всички участници в процесите. ФАРА имаше нужда от тази промяна. За пръв път фестивалът ще се състои на по-удобна и централна локация в Пловдив, за да привлече повече хора, които участват или се интересуват от нашата индустрия.”

ФАРА, чийто организатор е Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА), ще е от 15 до 17 септември. Семинарната част е на 16 септември. Накрая на фестивала, на който се надпреварват творческите отдели на рекламните агенции, ще бъдат обявени победителите. Именно затова форумът е особено вълнуващ, тъй като оценява не толкова бизнеса, а изкуството реклама.