Компаниите за потребителски стоки и финансови услуги влагат най-много средства, “Кауфланд България” на първо място

Инвестициите в онлайн реклама в България за първи път са надхвърлили 100 млн. лв. За 2017 г. вложените средства в този вид реклама са 106,1 млн. лв., което е с 16% повече спрямо предишната година.

Това показва пазарно проучване на Ipsos България, представено на годишната конференция на IAB България - браншова организация на дигиталния маркетинг.

По-голямата част от парите обаче отива у интернет гиганти като “Фейсбук” и “Гугъл”, на които се падат над 60% от платените пари.

Най-големите рекламодатели в интернет у нас са компании, които предлагат потребителски стоки и финансови услуги. Те рекламират благодарение на големите си рекламни бюджети. Първите представляват малко над 1/3 от топ 50 на дигиталните рекламодатели, а вторите - почти 1/5 от тях. 14% са от телекомуникационната сфера.

Най-много средства в онлайн реклама през 2017 г. е вложила търговската верига “Кауфланд България”. Тя оглавява класацията за първи път, като изпреварва досегашния лидер “Проктър енд Гембъл”, който за първи път е извън топ 10.

На второ място сред най-големите рекламодатели в интернет се подрежда “Виваком”, който се изкачва с 4 позиции нагоре, а на трето е “Монделийз”, която рекламира редица популярни бързооборотни стоки. Сред първенците е и “Теленор България”.