Акциите на производителя на спортни артикули Найки (Nike) понесоха удар, след като той зае политическа позиция за положението на афроамериканците през дългия уикенд, с който САЩ отбелязаха Деня на труда, предаде ДПА.

Найки избра за лице на новата си рекламна кампания бившия професионален играч на американския футбол Колин Каперник, който първи коленичи по време на изпълнението на националния химн в знак на протест срещу расовата несправедливост в САЩ, включително убийствата на чернокожи от полицаи, предава БТА.

"Вярвай в нещо, дори това да означава да пожертваш всичко", гласи надпис над лицето на Каперник на рекламен постер. Каперник остана без работа в Националната футболна лига (НФЛ), което според него се дължи на политическата му позиция. В момента той съди лигата.

Президентът Доналд Тръмп многократно осъди спортистите, които коленичат по време на изпълнението на химна, присъединявайки се към позицията, заявена от Каперник. Според неотдавнашна анкета пък обществото в силно разделено по този въпрос, макар че сред младите хора има силна подкрепа за играчите.

"Въпросите около социалната справедливост, които Колин и други професионални атлети повдигнаха, заслужават вниманието и действията ни", заяви НФЛ след началото на кампанията на Найки.

Марката, известна със спортните си обувки, вече има повече продажби в чужбина, отколкото в САЩ - данни, които анализаторите отбелязаха в опит да разберат решението й да се намеси във въпрос, който е толкова спорен за американското общество.

Акциите на компанията поевтиняха с 3 на сто в днешната търговия, която е първата сесия за седмицата, но остават близо до максималните си котировки за годината от около 80 д. за акция. Преди година книжата на Найки се търгуваха за едва 53 долара на акция.

Новият сезон на НФЛ ще започне в четвъртък тази седмица.