Младите китайци ще бъдат силен двигател на глобалното потребление на луксозни стоки, сочи съвместен доклад на консултантската фирма „Бейн енд къмпани" и италианската организация на производителите на луксозни продукти „Фондационе Алтагама".
Според авторите му, много е възможно да продължи доминацията на Китай в сегмента на луксозните стоки, тъй като младото му население показва силни предпочитания за закупуването на висококачествени маркови продукти у дома, където в последните години всички големи фирми отвориха магазини и се опитват да привличат клиенти с ценова политика и локализирани маркетингови стратегии, предава Радио "Китай".
Родените след края на 90-те години китайци ще бъдат един от главните фактори, оформящи бъдещия пазар на луксозни стоки, тъй като имат „значителна покупателна сила като уверени и импулсивни купувачи", се казва още в доклада.
Предишно изследване на „Бейн" показа, че разходите на китайците за луксозни продукти са скочили с 20% през миналата година, заемайки 1/4 от световния пазар.