През октомври индустриалните и промишлените поръчки в Германия се понижиха изненадващо в резултат на слабо вътрешно търсене и на поръчките, постъпили извън еврозоната, показват данни на немската официална статистика Destatis, които предполагат, че низходящото движение в промишлеността ще продължава да ограничава растежа на най-голямата европейска икономика и през последните три месеца на настоящата година.
Поръчките за промишлено производствени стоки се понижиха през октомври с 0,4% спрямо септември, когато нараснаха с 1,5% (възходяща ревизия от предишна оценка за повишение с 1,3%), докато осреднените прогнози на финансовите пазари бяха за тяхно увеличение с 0,4 на сто. Това представлява спад на промишлените поръчки за трети от последните четири месеца, предава БНР.
Солиден спад с 3,2% отбелязаха вътрешните германски поръчки, а чуждестранните промишлени се повишиха с 1,5%, но благодарение на силен ръст с 11,1% на поръчките, които дойдоха от останалите страни от еврозоната, докато тези, постъпили от останалия свят се свиха с 4,1 на сто.
На годишна база промишлените поръчки в Германия се понижиха през октомври с 5,5% след техен спад с 5,0% през септември (слаба възходяща ревизия от понижение с 5,4%) и прогноза за понижение с 4,7 на сто.
Промишленият оборот в Германия през октомври се повиши на сезонно-коригирана база с 0,1% спрямо септември, когато се понижи с 1,2 на сто.
Немското икономическо министерство отбеляза, че индустриалните поръчки са стабилизирали през последните месеци, като развитието на бизнес очакванията също е било малко по-благоприятно. "Активността в промишлената индустрия обаче е все още слаба, а перспективите за промишлеността за последното тримесечие остават потиснати", коментира днешните данни Министерството на икономиката.
Германската икономика успя да избегне попадането в рецесия през третото тримесечие, тъй като износът и държавните разходи допринесоха за нарастване на БВП с 0,1% спрямо второто тримесечие, когато икономиката се сви с 0,2 на сто.
Зависимите от износа производители в страната обаче продължават да се борят с по-слабото външно търсене, тарифните войни, предизвикани от политиката на президента на САЩ Доналд Тръмп "Америка на първо място" и от несигурността на бизнеса, свързана с отложеното за пореден път излизане на Великобритания от Европейския съюз.
Продължаващите затруднения в автомобилната индустрия също се превърнаха в "огромен товар" за немската икономика като цяло. Германските автомобилни компании все още изпитват проблеми с приспособяването към по-строгата регулация след скандал с "фалшивите" вредни емисии, известен като "Дизелгейт", и процесите на все по-обхватно преминаване от бензинови и дизелови двигатели към производството на електрически автомобили.
Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) предупреди в сряда, че очаква продажбите на автомобили да останат мудни и през следващата година, което ще доведе и до по-сериозни съкращения на работни места от страна на компаниите.