Вече повече от месец живеем в социална изолация. Продажбите онлайн, включително и на храни, нараснаха значително.

Данните са от най-големия търговец на храни онлайн в България, а анализът е на компания, която се занимава с обработка и моделиране на големи данни.

"Има драматичен ръст на продажбите онлайн през март, сравнено с февруари", каза пред Би Ти Ви Христо Хаджичонев, експерт по моделиране и прогнозиране на големи данни.

Голям ръст в продажбите бележат продукти, които не са били толкова характерни преди - например продукти за ръце.

Хората остават вкъщи и престават да консумират неща, които преди това са консумирали в ресторанти. Те са се ориентирали към по-икономична версия на алкохолните напитки като ракия, където има голям ръст. При по-скъпите като уиски и бърбън няма такъв ръст, отбеляза експертът.