BMW реши да зарежда всички нови дизелови автомобили, произведени в техните германски фабрики с HVO 100 дизел. Това е по-екологична алтернатива на конвенционалния дизел. Новата практика ще влезе в сила от 1 януари 2025 г.
"Ще покажем на клиентите, че HVO 100 е пълен заместител на сегашния дизел, но с общи емисии на CO2 под 90 процента", казва изпълнителният директор на BMW Оливър Ципше.
Hydrotreated Vegetable Oils (HVO) е течно гориво от възобновяеми източници, което се произвежда главно от устойчиви остатъчни и отпадъчни продукти, например използвано олио.
Diesel HVO100, 100 процента растително масло, обработено с водород, се произвежда от растителни масла и животински мазнини. Горивото отговаря на европейския стандарт EN 15940 и се счита за възобновяема алтернатива, въпреки че все още отделя CO2 по време на шофиране. Дизеловите двигатели на BMW вече са одобрени за използване с гориво HVO100. Горивото е предпочитано от специалистите на баварската компания, защото позволява на двигателя да работи по-плавно и има по-добри студени свойства в сравнение с обикновения дизел B7.
Синтетичният дизел HVO в Германия към момента е с 15 цента по-скъп за литър от нормалното дизелово гориво, но в Италия шофьорите зареждат HVO 100 по-евтино от изкопаемия дизел, защото държавата облага с по-ниски данъци климатичното гориво.
За да се предотврати зареждане с грешното гориво, се въвежда единното обозначение XTL, което трябва да се изписва както на капачката на резервоара на автомобила, така и на бензиноколонката.