Не само бъдещето, а и настоящето на финансите е неразривно свързано с дигитализацията. Това казва Нина Стоянова, подуправител на БНБ при откриването на видеоконференцията "Адаптация и управление на дигиталните портфейли, дигиталните банкови услуги и контакти с клиентите в пандемична криза", съобщава пресцентърът на БНБ.
В безпрецедентната ситуация, породена от коронавируса, ясно се вижда, че именно чрез дигиталните технологии бе осигурена непрекъсваемост на предоставянето на финансови услуги за потребителите и бизнеса. Пандемията е на път трайно да промени начина ни на живот, като ускори процесите по дигитализация във всички сфери на живота - работа, забавление, пазаруване, административни услуги. Свидетели сме на появата на нови бизнес модели, услуги и решения, които създават стойност, пестят време и усилия, но в същото време са съпътствани от нови рискове и предизвикателства - както технологични, така и регулаторни, посочва Нина Стоянова.
Тенденция в дигитализацията в развитието на финансовия сектор е особено видима в динамичната и клиентски ориентираната област на плащанията. Без съмнение катализатор на тези процеси е и европейското законодателство в тази сфера, а именно Втората директива за платежните услуги, известна като PSD2. Като основни нововъведения в нея можем да откроим два аспекта - отваряне на достъпа до платежните сметки (т. нар. "open banking") и повишаване на изискванията към сигурността на електронните плащания, посочва подуправителят на БНБ.
Пълният текст на изказването е публикуван на страницата на Централната банка.