Пробегът на много съвременни автомобили все още може да се манипулира бързо и лесно. Това показва представително проучване на ADAC ((най-големият германски автомобилен клуб). За тази цел специалистите са ползвали три произволно избрани модела - Ford Kuga от 2019 г., Opel Grandland X от 2020 г. и Peugeot 208 от 2019 г. В тези коли пробегът може да бъде фалшифициран само за няколко минути с прости и евтини устрйства, зъкупени легално от магазините. Полицията изчислява, че скоростомерът се подправя на всеки трети употребяван автомобил, продаван в Германия.
В две от трите изследвани коли е било достатъчно да включите устройството за манипулиране в бордовия диагностичен контакт. В случая с Opel устройството е трябвало да бъде прикрепено към скоростомера. За повече от 170 други модела от 2019 г. също има уязвими елементи от менюто в устройствата за манипулиране, които от ADAC са проучили на свободно достъпните страници на производителите.
Ето защо според ADAC настоящият регламент на ЕС според който пробегът трябва да бъде систематично защитен в колата, все още не се прилага. Законът е в сила за всички нови превозни средства от септември 2018 г. Немският автоклуб призовава за изменение на регламента, което ясно определя колко ефективна трябва да бъде защитата и как тя се проверява. Освен това ADAC изисква защитата срещу манипулиране да бъде проверена от неутрален орган, като Федералното управление за информационна сигурност (BSI).
Удобни и лесни за използване устройства, които са законно достъпни в магазините, се използват за манипулиране на скоростомерите. Със софтуера, който съдържат те, пробегът на повечето превозни средства може да се регулира според нуждите. Промяната на пробега се извършва не само малко преди продажбата на употребявания автомобил, но често и докато автомобилът се използва, например в случай на тестване на дадена кола. По този начин грешните данни могат да бъдат въведени в историята на автомобила в сервиза на производителя и по-малкия фалшив пробег трудно да бъде хванат.
Повечето от жертвите са частни купувачи на употребявани автомобили. Щетите от певъртането на кимлометража Пробегът на много съвременни автомобили все още може да се манипулира бързо и лесно. Това показва текущо проучване на ADAC. За тази цел три коли бяха произволно манипулирани със свободно достъпно устройство: Ford Kuga от 2019 г., Opel Grandland X от 2020 г. и Peugeot 208 от 2019 г. Пробегът обикновено може да бъде фалшифициран по желание след няколко минути. Полицията изчислява, че скоростомерът е бил подправен на всеки трети употребяван автомобил, продаван в Германия.
В две от трите изследвани коли беше достатъчно да включите устройството за манипулиране в бордовия диагностичен контакт. В случая с Opel устройството също трябваше да бъде прикрепено към скоростомера. За повече от 170 други модела от 2019 г. също има подходящи елементи от менюто в устройствата за манипулиране, както ADAC проучи на свободно достъпните страници на производителите на устройства.
Така според ADAC настоящият регламент на ЕС все още не се прилага, според който пробегът трябва да бъде систематично защитен в колата. Законът е в сила за новите модели превозни средства от септември 2017 г. и за всички нови превозни средства от септември 2018 г. Клубът призовава за изменение на регламента, което ясно определя колко ефективна трябва да бъде защитата и как тя се проверява. Освен това ADAC изисква защитата срещу манипулиране да бъде проверена от неутрален орган, като Федералното управление за информационна сигурност (BSI). Има световно признати методи за това, като Общи критерии, които също са документирани като ISO 15408.
Удобни, лесни за използване устройства, които са законно достъпни в магазините, се използват за манипулиране на скоростомерите. Със софтуера, който съдържа, пробегът на повечето превозни средства може да се регулира според нуждите, без да се премахват скоростомера или други части. Промяната на пробега се извършва не само малко преди продажбата на употребяван автомобил, но често и докато автомобилът се използва, например в случай на наети превозни средства. По този начин грешните данни могат да бъдат въведени в историята на автомобила в сервиза на производителя и да симулират по-малък пробег.
Повечето от жертвите са частни купувачи на употребявани автомобили. Щетите надхвърлят надудата покупна цена на колата. Новият собственик вярва, че има време за подмяната на дадена част според неправилното отчитане на километража. Например, ако зъбният ремък се счупи, тъй като интервалът за смяна не се разпознава, това може да доведе до повреда на двигателя, което струва няколко хиляди евро.
Освен това повечето сервизи и експерти дори в Германия не могат да открият професионално извършена манипулация на километража. Поради това купувачите на употребявани автомобили трябва да изискват фактури и стикерите или етикетите за смяна на масло, например.