Социалната мрежа LinkedIn, собственост на „Майкрософт“, обяви в четвъртък, че ще прекрати версията на приложението си в Китай и вместо това по-късно тази година ще пусне ново, предлагащо обяви за работа, и наречено InJobs.
„Взехме решение да премахнем сегашната локализирана версия на LinkedIn, чрез което хората в Китай имат достъп до глобалната ни платформа. Въпреки че постигнахме успех в подпомагането на китайските членове да намерят работа и икономически възможности, не открихме същото ниво на успех в по-социалните аспекти на споделянето и информираността. Ние също сме изправени пред значително по-конкурентна среда за работа и по-сериозни изисквания за съответствие в Китай“, заяви Мохак Шроф, старши вицепрезидент на компанията, в пост в своя профил.
Междувременно LinkedIn заяви, че също така ще продължи да работи с китайския бизнес, за да помага откриването на икономически възможности.
„Решението ни да стартираме локализирана версия на LinkedIn в Китай през февруари 2014 г. беше водено от нашата мисия да свържем световните професионалисти, за да ги направим по-продуктивни и успешни, и през последните седем години предоставяме различни услуги и продукти на членовете и клиентите ни. През това време открихме също, че търсенето на работа е основна причина членовете ни в Китай да използват нашата локализирана версия“, заявява Лу Дзиен, президент на LinkedIn China, в писмо до Global Times.
LinkedIn влезе в Китай през 2014 г. До 2019 г. той имаше 44 милиона потребители в страната, което го направи третата по големина потребителска база на LinkedIn след САЩ и Индия.