За 7 цифрена сума в. “Ню Йорк таймс” купи Wordle, една от най-популярните игри през последните месеци, съобщи Ройтерс. Сделката е отражение на нарастващото значение на игри от типа на кръстословици и стремежа на изданието да увеличи своите цифрови абонаменти до 10 млн. в срок до 2025 г.
Wordle дава всеки ден на играчи 6 възможности да отгатнат 5 буквена дума.
Откакто през 2011 г. всекидневникът създаде своя платена онлайн платформа, бизнес стратегията му се върти около идеята да убеждава читателите си да заплащат месечен абонамент, докато традиционният бизнес модел предполага, че вестниците се издържат от реклама.
“Ню Йорк таймс” остава фокусиран върху целта си да стане
основен
абонамент
за всеки
англоговорещ
човек, който иска да се ангажира с новините на света”, се казва в изявление на компанията. “Игрите на “Ню Йорк таймс” са ключова част от тази стратегия”
Занимателното приложение е създадено от софтуерния инженер Джош Уордл, който живее в Бруклин. От неговото име се родило и името на играта - Wordle. Той разказва, че я измислил още преди години, но когато я показал на свои приятели, те не я сметнали за достатъчно интересна.
По време на пандемията обаче с неговия партньор търсели подходящата игра, която да впишат в своята сутрешна рутина. Тогава създателят се сеща за старото си творение и когато се завръща към него, осъзнава, че то е изключително увлекателно.
Споделил Wordle отново на свои близки хора през онлайн платформи, а през октомври миналата година решил да я пусне и за широката публика чрез сайт за безплатни реклами. Месец по-късно играта имала 90 потребители, а в средата на януари, те надхвърлили 300 000. Към днешна дата играта е известна на милиони хора по целия свят.
Успехът е голям и идва изведнъж, а създателят не крие, че цялото това вълнение му е дошло в повече. В официално изявление в туитър по случай продажбата, той допълва, че е благодарен на всички играчи и се радва, че някои от тях, които са споделили историите си с него, са преминали през тежки периоди, благодарение на Wordle.
“от обединяване на членове на семейства, които са на разстояние един от друг, до сдобряване на приятели, Wordle играе ролята дори на подкрепа за хора, които се възстановяват след болнично лечение”, пише Уордл в туитър.
За създателя е важно играта да продължи да се развива в положителна посока и затова той смята, че взима правилното решение като я продава на световноизвестния всекидневник.
“В крайна сметка аз съм просто един човек и за мен е важно играта да продължи да расте и да носи радост на всички”, пише той.
Софтуерният инженер допълва и, че винаги се е възхищавал на “Ню Йорк таймс” и е споделял техните принципи, затова е уверен, че оставя своето творение в правилните ръце.
Играта може да бъде намерена напълно безплатно още от самото пускане на пазара и за момента редакторът на медията обещава да съхрани тази политика.
Потребителите могат лесно да споделят своето представяне в социалните мрежи, където се изобразяват редове от пет квадрата, които показват колко близо е бил даден играч до познаването на думата.
За тези, които не са играли, правилата са следните: на екрана се появяват малки квадрати, наредени по 5 на ред в 6 колони. Когато квадратът светне в зелено, това е индикатор, че написаната буква е правилна и се намира на точното място, ако обаче светне в жълто, то буквата е част от търсената дума, но трябва да се постави на друго място, и последно - ако квадратът е сив, то буквата не е част от думата, която се търси и трябва да се замени с друга.
Появиха се коментари в туитър, които изразяват недоумението на някои хора как може играта да се превърне в такъв хит, имайки предвид, че е
взаимствана
от предаване,
на име “Линго”,
което е било актуално преди 30 години. Други пък се изказаха, че всеки е свободен да измисли собствена версия на старо предаване.