Продадените нови хибридни автомобили в Европа през 2021 г. са били за пръв път колкото дизеловите, докато електрическите автомобили са продължили подема си, но по-слабо в сравнение с 2020 г., сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA), цитирани от Франс прес и БТА.

За цялата 2021 г. продажбите на непрезареждащи се хибридни (на дизел или бензин) са продължили да нарастват (+60,5 процента на годишна основа) до 1,9 милиона, което представлява 19,6 на сто от пазара - наравно с обикновените дизелови коли.

Засегнати от скандала дизелгейт, продажбите на дизелови автомобили са намалели с една трета (31,5 процента) за годината на целия континент и дори наполовина през последното тримесечие.

Продажбите на презареждащи се хибридни коли - снабдени с двигател с вътрешно горене и с малък електрически двигател - също са нараснали, със скок от 70,7 процента до 867 092 и 8,9 процента пазарен дял (спрямо 1,9 на сто през 2019 и 5,4 на сто през 2020 г.), благодарение на държавните помощи за закупуването им и все по-голямото предлагане на електрифицирани модели от автомобилостроителите.

Европейската комисия си е поставила за цел да бъде забранена продажбата на коли с термични двигатели до 2035 г. Двата основни пазара - Франция и Германия - са продължили да електрифицират автопарка си, а в Швеция, Ирландия и Италия продажбите на електрически модели са се удвоили за една година.

Във Великобритания продажбите на електромобили са се увеличили със 76 процента за една година. В Норвегия 10 от 20-те най-продавани нови модела през януари са били електрически, с безпрецедентен пазарен дял от 83,7 процента.