Съветът за електронни медии ще праща сигнали на НАП, ако открие нарушения при рекламите с хазарт. За това са се договорили членовете на СЕМ на среща с изпълнителния директор на Националната агенция по приходите Румен Спецов и заместника му Георги Димов.

"И явната, и скритата реклама на хазарта става все по-трудно проследима. Затова ще изпращаме сигнали на НАП, когато видим нередности. НАП има санкционни функции, може дори да отнема лицензи", каза председателката на СЕМ Соня Момчилова пред "24 часа".

Затова съветът и НАП ще сключат меморандум за сътрудничество във връзка с прилагане на Закона за хазарта, в частта реклама на хазартни игри.

И двете институции са били на мнение, че рекламата на хазарта придобива пандемични размери и увеличава жертвите на хазартната страст. Същевременно лица на тези реклами стават лидери на мнение, популярни и сред подрастващите, като Криско например, които влияят върху поведението на младите, обясни Момчилова.

Според нея не става въпрос СЕМ да налага ограничения, но може да бъдат поставени разумни граници, които да се спазват най-вече при саморегулация. Възможно е да се наложи и предефиниране на търговските съобщения в медиите, но това може да се случи чрез промяна в закона. "Рекламата отдавна не е само търговско съобщение или аудио-визуален клип. Тя е в най-различни форми особено в интернет", каза Момчилова.

СЕМ вероятно скоро ще инициира среща с всички заинтересовани институции и лица по повод рекламите, които популяризират хазартните дейности.

На последното си заседание от съвета обявиха, че са започнали процедура за административни дейности срещу Нова тв и предаването "Като две капки вода", в което неколкократно е забелязана реклама на хазартен оператор. Тя обаче не е била обявена на екрана, както изисква медийният закон.