„Върджин галактик“ обяви, че си партнира с дъщерно дружество на „Боинг“ за производството на следващото поколение двуфюзелажен самолет, използван за издигане на ракетния кораб на компанията за космически туризъм, съобщиха Асошиейтед прес и БТА.
„Аурора флайт сайънсис“ ще построи два от специалните самолети носители в своите съоръжения в Мисисипи и Западна Вирджиния. Окончателното сглобяване ще се извършва в завода на „Върджин галактик“ в Мохаве, Калифорния, като първият кораб майка, произведен по договора, се очаква да влезе в експлоатация през 2025 г.
Всяка от тези машини ще бъде проектирана да извършва до 200 изстрелвания годишно.
„Върджин галактик“ неколкократно е отлагала сроковете за изстрелване на космически туристи, като сега търговската услуга се очаква през 2023 г.
Главният изпълнителен директор на „Върджин Галактик“ Майкъл Колглазиър заяви, че следващото поколение кораби-майки ще бъде неразделна част от увеличаването на операциите на компанията.
„Те ще бъдат по-бързи за производство, по-лесни за поддръжка и ще ни позволят да изпълняваме значително повече мисии всяка година", каза той в изявление. "Подкрепена от мащаба и силата на „Боинг“, „Аурора“ е идеалният производствен партньор за нас.“
През последните няколко месеца „Аурора“ и „Върджин галактик“ работят за разработване на проектни спецификации, както и на изисквания за работната сила и производството.
След като достига почти 15 000 метра, космическият самолет на „Върджин галактик“ се отделя от самолета носител и пада за момент, преди да запали ракетния си двигател. Той се изключва, след като достигне космическото пространство, осигурявайки на пътниците тишина, безтегловност и гледка към Земята отдолу. След това ракетният кораб се плъзга обратно към пистата на космодрума, обобщава АП.