Компании от Бавария проявявали инвестиционен интерес и в IT сектора, може да се разкрият 3500 работни места
Германски инвестиционни проекти за производството на автомобилни компоненти и в сектора "Информационни и комуникационни технологии" започват в България. Това стана известно след срещи на служебния министър на икономиката и индустрията Никола Стоянов с компании от Бавария, съобщиха от ведомството. След успешното им реализиране ще бъдат създадени близо 3500 нови работни места в България.
Компания в областта на автомобилостроенето до няколко месеца стартира своя проект в България. Това бе потвърдено по време на срещата им с министър Стоянов в тяхната централа. Те произвеждат компоненти и работят с някои от най-големите автомобилни производители в света. Министър Стоянов акцентира, че през последното десетилетие автомобилният сектор се развива бързо в България и редица чуждестранни компании инвестират в него. Към момента близо 70 000 души са заети в тази индустрия, а общо 270 компании работят в сектора у нас. Министърът обеща пълна подкрепа от държавата за инвестицията и покани разговорите да продължат в нашата страна.
Министър Стоянов бе гост и в централата на един от най-големите автобусни превозвачи в Европа - "ФликсБус" (FlixBus). През 2021 г. баварската компания избра България за разкриването на своя Knowledge Hub Sofia - експертен център на компанията с дейности от ИТ и дигитализация до маркетинг и счетоводство. "Изключително сме доволни от инвестицията си в България и от таланта на българските ИТ специалисти. Именно кадрите в страната ви бяха сред водещите причини да ви изберем", подчертаха от ръководството на "ФликсБус". Предвижда се Центърът да наеме 250 висококвалифицирани специалисти, като към момента са назначени около 60.
Възможностите за инвестиции в България бяха представени на среща на министър Никола Стоянов и с Фондацията на фамилния бизнес в Германия. Страната ни е все по-атрактивна локация за инвестиции, стана ясно по време на срещата. Множество германски компании поради предизвикателствата от войната и ковид пандемията търсят по-близка локация на техните производства до основните им пазари в Европа. Същевременно редица фирми от Германия вече са избрали страната ни и споделят положителен опит. Сред тях са ФЕСТО (FESTO), "Вюрт" (Wurth), "Оттобок" (Ottobock SE), "Либхер" (Liebherr) и др. "България работи последователно, за да отговори на вашия интерес, но страната ни днес търси инвеститори, които не просто разкриват нови места, но които ще са двигател на растеж за следващите години", каза министър Стоянов.
Той подчерта, че приоритет за правителството е вдигането на доходите на хората, в това число чрез привличане на работодатели, които ще предлагат конкурентно възнаграждение. Според него стимули от държавата вече не трябва да се дават за брой работни места, а за качеството им.
Министър Стоянов представи и българските индустриални зони като локации с добавена стойност за нови инвестиции. Той акцентира и на подготвяните промени в инвестиционния процес в България, в това число и с нов Закон за инвестициите. "Всеки стратегически инвеститор у нас ще получи пълното съдействие на институциите, за да премине през всички административни процедури максимално бързо", категоричен бе министър Стоянов.
Фондацията на фамилния бизнес обхваща над 500 семейни компании със среден оборот 1,6 млрд. евро на година и среден брой на заетите 7000 работници за всяка компания, припомнят от ведомството. Повечето от тези дружества са разположени в Северен Рейн-Вестфалия, следвани от Баден-Вюртемберг и Бавария. Над половината от големите семейни предприятия се намират в производствения сектор.
Министър Стоянов е на посещение в Германия. Той участва в откриването на конференцията "Bits&Pretzels" в Мюнхен. Това е най-знаковата и влиятелна конференция на Германия за предприемачество и иновации, която събира на едно място над 5000 основатели на компании, инвеститори и стартъп инициативи. В рамките на визитата си Никола Стоянов се срещна с държавния министър по федералните въпроси и медиите и началник на Баварската държавна канцелария Флориан Херман, като на срещата посочи, че износът на български стоки за федерална провинция Бавария през 2021 г. е надхвърлил 1 млрд. евро, което е рекорд в двустранния стокообмен.
Вчера министърът представи и възможностите на първия технологичен парк в България - София тех парк, като подходящо място за локация на нов проект на "Адидас" в България. "Адидас" (Adidas) е бранд, който говори сам за себе си и аз съм сигурен, че страната ни може да предложи много възможности, ако се доверите и инвестирате в България", подчерта Никола Стоянов, който бе официален гост в централата на германската компания и разговаря с изпълнителния й директор Каспър Рорщед.